מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הדבורה והמטוס

כאן רואים אותי ואת סבא בחדר המחשבים .
כאן רואים תמונה שלי במשלחת לרוסיה.
יום עבודה במכוורת

שמי חיים, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, להלן סיפורי:

המקרה קרה בשנות השישים של המאה העשרים. זה קרה יום אחד כשחזרנו מטיפול בכוורות באזור קיבוץ כפר הנשיא. בשביל לקצר את הדרך לאיילת השחר נהגנו לעבור עם האוטו דרך שדה תעופה ׳מחניים׳. התקרבנו לשדה וראינו מטוס עומד על הקרקע. הנהג של הרכב שאל אותי: "מה אתה חושב, הוא נוחת או ממריא"? אמרתי לו: "הוא כבר עומד על הקרקע אז הוא יכול רק להמריא". הנהג עלה על המסלול והמטוס בא אלינו מצד שמאל. אני צועק לנהג: "המטוס ממריא", אז הוא אמר לי: "אולי נספיק לעבור את המסלול!". המטוס התקרב, עבר מעלינו ונחת בצד ימין שלנו. הנהג שלנו המשיך לנסוע.

ביציאה משדה התעופה השיג אותנו אוטו של מנהל שדה התעופה. המנהל בטח חשב שהנהג הוא פרחח צעיר. כשראה את הנהג בן 50 הוא היה המום, אחר כך התאושש והתחיל לצעוק על הנהג : "איך אתה מעז לעלות על השדה, אתה לא רואה שיש מטוס ממריא?״. הנהג אמר: "לפעמים הוא עומד וסתם עושה רעש ולא ממריא. המנהל המשיך: "יכולת להרוג את עצמך ואת החבר שלך!" הנהג אמר לו באדישות: "יש לי עוד אחד מאחורה". המנהל ראה שאין תכלית בשיחה עם הנהג ונתן לנו לנסוע הביתה. בדרך אמר לי הנהג: ״המנהל לא עושה עלי רושם, שירתנו יחד בבריגדה היהודית.״ המשכנו לנסוע והגענו לאיילת השחר בשלום.

הזוית האישית

סבא חיים: היה מעניין וחינוכי ועוזר מאוד לקשר בן דורי.

הנכד יואב: היה לי מעניין ומצחיק לשמוע את הסיפור של סבא.

מילון

הבריגדה היהודית
הברידגה היהודית הייתה חטיבה בצבא הבריטי שהורכבה כולה מיהודים, בעיקר מקרב אנשי היישוב מארץ ישראל, כחלק מהתנדבות היישוב לצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”‎מה אתה חושב, הוא נוחת או ממריא?“

הקשר הרב דורי