מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגשמת חלומו של אבא

ציפי ודניאל
.
הגשמת צוואתו של אבא

ילדותי

נולדתי בירושלים בשנת 1950, שנה אחרי שהורי עלו ארצה. אבי עבד כחייט ואמי כתופרת, מספר שנים לאחר מכן אבי כתב שירים שפורסמו לזמר גו' עמר ועוד אחרים. גדלנו בדירת בית ערבי בשכונת בקעה בירושלים. למדתי בבית ספר ממ"ד דוגמא לבנות. בגיל 18 הוריי החליטו לעבור דירה בירושלים לדירה יותר גדולה. מאחר ולא מצאנו בירושלים בית, עברנו  לקרית גת (בנתיים עד שנמצא דירה בירושלים). לאחר זמן מה, לא הצלחנו למצוא בית כי היה מאוד יקר. באותה תקופה אבי כתב גם ספרים (בנוסף לשירים) שיצאו לאור. אבי עבד גם כמורה בבתי ספר שונים בעיר.

הקמתי משפחה

בשנת 1971 התחתנתי עם בעלי דוד משעלי – לאחר שירות צבאי הוא עבד במועצה הדתית קריית גת ואני עבדתי לאחר החתונה בלשכת הסעד בקריית גת. לאחר מכן עברתי לעבוד בבית ספר "יורה דעה" קריית גת עד שבית הספר נסגר והחלטתי לפרוש מהעירייה. במשך 35 שנה עבדתי בעירייה בתור מזכירת ביה"ס יחידה בשם "יורה דעה ". במשך השנים למדתי מזכירות וכן הנהלת חשבונות והשתלמתי בכל מיני תחומים הקשורים למנהל בית ספרי, תוך כדי נולדו לי 6 ילדים שכיום ברוך ה' כולם נשואים  כאשר אבא של דניאל הוא הבן השני שלי מבין ששת הילדים. כיום יש לי 10 נכדים ובניהם 3 נכדים הלומדים בבית ספר "בגין".

גלגולו של חפץ

במפגש השביעי של התכנית, הבאתי תקליטים וקלטות של שירים שאבא שלי כתב. תקליט אחד היה של זמר בן 13 שנרשם בתקליט "חוזוליטו הישראלי" וקלטת של זמר אל פלפל אלמצרי וכן שני ספרים שאבי כתב והוצאו לאור: האחד בזמן שהוא היה חי והשני כשנפטר בגיל 57 . אבי רשם צוואה בה מבקש נוציא את הספר שכתב לאור ואכן הוצאנו את הספר ויש עוד תקליטים רבים בבית וכן ספרים שאבי ז"ל כתב.

הזוית האישית

ציפי: אני מאוד שמחה שקיבלתי הזדמנות להגיע לתכנית של ה"קשר הרב דורי" שזה באמת מחזק את הקשר שלי עם הנכד היקר שלי דניאל משעלי שאני מאוד אוהבת.

מילון

.
.

ציטוטים

”"אני מאוד שמחה שקיבלתי הזדמנות להגיע לתכנית של ה"קשר הרב דורי"“

הקשר הרב דורי