מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הבריטים בארץ

החיילים הבריטים שחבשו כומתות אדומות כינה היישוב הכלניות

נולדתי ברמת-גן ברחוב סימטת הבאר, בשנים לפני קום המדינה. את זיכרון ילדותי עיצבו שני אירועים מרכזיים:  אני זוכר את השוטרים הבריטים מסתובבים על נגמ"שים בשעת העוצר והיו מחפשים את אנשי המחתרות. את החיילים הבריטים שחבשו כומתות אדומות כינה היישוב הכלניות. 
 
יום אחד נכנסו שני שוטרים לבתי המגורים לבדוק האם אנשי המחתרות הגיעו ליישוב. לאחר בדיקה מקיפה באזור מגורינו, בה לא מצאו הבריטים את מה שהם מחפשים הוציא אחד השוטרים חבילה שוקולד וחילק לילדים שהיו במקום, באותה תקופה השוקולד היה מצרך נדיר, ממש מותרות, לא כל אחד יכל לרכוש בשל המצב הכלכלי והמעשה של השוטר ריגש אותי מאוד.
 
זיכרון נוסף אשר עיצב את ילדותי הוא זיכרון הסוחרים הערבים שהיו באים למכור את  סחורתם: ירקות, ביצים ועוד. במהלך חיי הגעתי לקיבוץ גלעד שם למדתי ועבדתי בדיר הכבשים.  עד הצבא נשארתי ביקובץ, גידלתי את הכבשים, חלבתי אותם,
 
לעיתים אף רעיתי את צאן הקיבוץ. בצבא הייתי בנחל המוצנח שם שירתתי שנתיים וחצי כשהשתחררתי מהצבא חזרתי לעיר רמת-גן.בשנת 1964 התחתנתי נולדו לי שלושה ילדים, שתי בנות ובן. כיום ילדיי נשואים ויש לי שמונה נכדים.
 
תמונה 1
 
השנה הצטרפתי לתכנית הקשר הרב דורי בבית ספר יהל"ם. במסגרת זו תיעדתי את סיפורי, תודתי לתלמידה המקסימה גאיה למורות קרן אזולאי ושירלי סגל טרקיאלטאוב
 
 
תמונה 2

מילון

כלניות
כינוי לחיילים הבריטיים

ציטוטים

”מכל מלמדי השכלתי ומתלמידי למדתי“

הקשר הרב דורי