מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הבריחה הביתה

שיר וסבתא גאולה
סבתא גאולה בצעירותה באיילת השחר
הבריחה הלילית לבית ההורים מהלינה המשותפת בקיבוץ

שמי גאולה גלילי. נולדתי בקיבוץ כפר גלעדי בשנת 1945. אני בת אמצעית לשימל׳ה וחיהל׳ה, הוריי היקרים.

בגיל 21 התחתנתי ועברתי לקיבוץ איילת השחר, בו אני גרה עד היום. נולדו לנו ארבעה בנים שלימים התחתנו והביאו 16 נכדים ונכדות, שהפכו אותי לסבתא מאושרת. מגיל שלושים אני מציירת ציורים בחדוות יצירה אדירה. יש לי גלריה באיילת השחר והיא מלאה בציורים מתקופות שונות. אני מודה שאלה הם חיי.

את כל ילדותי עברתי עם כל כיתתי בלינה המשותפת. כשעליתי לכיתה א ההתרגשות הייתה עצומה, וזה גרם לנדודי שינה. הייתי מתעוררת באמצע הלילה מחלום זוועה, מסביבי חושך ואני רוצה את אימא ואבא שלי, והם לא על ידי. החלטתי שאני רצה אליהם. ואני קמה ורצה יחפה לבית הורי. אני עומדת בוכה בפתח הדלת הנעולה. אבא שלי יוצא אליי עייף, עצבני, אבל לא תוקפני, לוקח את ידי ומחזיר אותי חזרה לבית הילדים. במשך שנתיים ברחתי מבית הילדים לבית הורי בלילות, ומעולם לא הכניסו אותי הביתה בלילה, ואז נכנעתי לחוקי החיים באותם ימים. אימא שלי לא יכלה להתמודד עם זה ומעולם לא יצאה אליי בלילה. ואבא שלי, שהיה מאוד צייתן לחוקים הקיבוציים, לא ויתר לבת שלו. כשהגעתי לגיל חמישים במסיבה רבת משתתפים, הוא ביקש ממני סליחה.

אף פעם לא מאוחר.

גאולה בצעירותה

תמונה 1

הזוית האישית

גאולה השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדתה שיר גלילי. התכנית נערכה בבית הספר מבוא הגליל באיילת השחר, התשע״ט.

מילון

לינה משותפת
לינה משותפת הייתה שיטת חינוך וגידול ילדים שהייתה נהוגה ברוב הקיבוצים עד שנות השמונים. בבית הילדים היה אוכל, מקלחות, ומיטות, במנותק מההורים עד כיתה י"ב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”במשך שנתיים ברחתי מבית הילדים לבית הוריי בלילות, ומעולם לא הכניסו אותי הביתה בלילה“

”מגיל שלושים אני מציירת ציורים בחדוות יצירה אדירה“

הקשר הרב דורי