מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הבריחה אל ארץ החופש

בחתונה של אמא
סבא מגיע לארץ ישראל
העלייה ארצה בלי דרכון

עליתי לארץ בלי דרכון!

הייתי בעיר אספהאן, משם הייתי צריך להגיע לעיר בשם זאהדן, מרחק 1,200 קילומטר מאספהאן. זוהי עיר גבולית ומשם לעבור עוד דרך קשה.

הגעתי לקראצ'י, עיר הבירה של פקיסטן. חיכינו שם בבית מלון בערך חודשיים. אחרי כחודש בערך, התחילה מלחמת המפרץ, בה צבא של סדאם חוסיין, נכנס לכווית כבש אותה. סדאם גם ירה במהלך מלחמה זו, טילים על ישראל.

בגלל שסגרו את הדרכים, אנחנו נתקענו בקראצ'י. היינו 50 יהודים במלון והיינו בפחד. בשדה התעופה היה מישהו שעזר לנו. דיברנו איתו הוא אמר לנו לא לצאת מפתח המלון אם אין לכם מה לעשות בחוץ… עד שתיגמר המלחמה וייפתח שדה התעופה. בחודש פברואר 91, הגבר הזה בא והביא לנו כרטיסי טיסה. אני ואדם נוסף היינו בדרכנו לעלות לארץ והיתר היו בדרכם לארצות הברית.

טסנו לציריך ומשם עלינו לארץ.

התרגשות הייתה גדולה, מפגש מרגש ושמח עם בני המשפחה שלי,  שגרה בחולון. אחרי כמה ימים התחלתי ללמוד עברית באולפן א' ואולפן ב'. אחרי שני האולפנים, התחלתי ללמוד קורס במקצוע שלי, הנדסת מכונות. אבל לא עבדתי במקצוע זה, כי לא מצאתי עבודה מתאימה. נכנסתי לעבוד בבית מרקחת בבית החולים איכילוב, בתור שליח תרופות במחלקות. אחרי כמעט שנתיים, למדתי שמות של תרופות. שמעתי שהמנהלת מחפשת עוזר רוקח. פניתי אליה ואמרתי שאני יכול לעבוד בתור עוזר רוקח. בהתחלה היא אמרה לי שלא, שאני לא יכול. אמרתי לה שהיא יכולה לבדוק את הידע והשליטה שלי בתרופות. היא בדקה ואמרה: "איך למדת"?

בסופו של דבר היא הסכימה ואני התקדמתי והתחלתי לעבוד כטכנאי [עוזר רוקח]. עבדתי 21 שנים ופרשתי.

כרגע אני עובד כמה שעות בחברת אבטחה.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר.

מילון

עוזר רוקח
רוקח זה מטפל עם תרופות

ציטוטים

”היינו 50 יהודים במלון... היינו בפחד“

הקשר הרב דורי