מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האירועים המשפחתיים שלי

עליזה במהלך מפגש הקשר הרב דורי
עליזה
העלייה לארץ וההסתגלות

בשנות ה- 50 עלינו ארצה,  מכיוון שאבא היה ציוני. אבא קנה אדמה בישראל עוד בהיותו במרוקו כאשר התכונן לעלייה. כשעלינו ממרוקו לארץ, הסתבר שהאדמה הייתה בשובלים בנגב מקום בודד ולא מיושב. היו שם רק כמה פחונים ובלילה היו באים פתאום פאדיונים  ורוצחים וגונבים כל מה שיש ולכן נאלצנו לעזוב את המקום ולעבור למעברה בחדרה.

אבי  שהיה דתי רצה מאוד, לעבור לטבריה שהיתה עיר בעלת צביון רוחני בעבורו, בשל קברות הצדיקים שיש שם כמו: רבי מאיר בעל הנס, רבי עקיבא, הרמב"ם, רחל אמנו ועוד.

חוויתי ילדות מעניינת ואהבתי מאוד את ים הכינרת, שאליו הלכתי מידי פעם.

בבגרותי, לאחר שנות התיכון, עברתי ללמוד בסמינר לגננות בבני ברק ושם סיימתי את לימודיי בהצלחה מרובה ועד היום אני עובדת כגננת שאוהבת מאד את עבודתי וכמובן את הילדים הנפלאים, שעימם הנני נהנית לעבוד, שכן הם ממלאים את חיי בהמון אושר ושמחת חיים.

בשנת 1967, הכרתי את בעלי שהוא איש צבא ונישאנו באושר ולאחר מכן, נולדו  לנו 4 ילדים ושמותם: סיגלית, יוסי, אילנה ושרון.

ארבעתם נישאו ויש לי עשרה נכדים, שאותם אני אוהבת מאוד. אדגיש ואומר כי, לכל אחד מילדיי יש בנים ובנות ואזכיר את ילדיי על פי הסדר: סיגל נשואה לדודי ונולדו להם שתי בנות ובן אחד. רותם עמית ויהונתן. יוסי היה נשוי ליפעת ונולדו להם שני בנים ובת אחת. ליאם ענבל ועילי. שרון נשואה לאלון ונולדו להם שני בנים ובת אחת. ליאור אופק ונועה. אילנה הייתה נשואה לנסי ונולד לה מאור.

תמונה 1

בשנת 2009, בעלי ניסים זגורי חלה במחלה קשה וכעבור שישה חודשים נפטר. בכל שנה עורכים אנו, אזכרה בחודש שבט לזכרו ואציין כי זכותו תגן עלינו שכן היה איש של נתינה ואף  היה חדור בסיוע לזולת ובאהבת חינם לסובבים, ללא לאות.

במהלך שנת, 2016 בדצמבר חגגנו בר מצווה לנכדי הבוגר ליאור ובקרוב נחגוג לליאם ויהונתן. הנכדה הגדולה רותם משרתת כקצינה בצה"ל והנכדה עמית, אשר משרתת בצה"ל, יצאה לשליחות מטעם הסוכנות בארצות הברית.

מקווה אני,  בעזרת השם להמשיך לעבוד עוד הרבה שנים כי זה ממלא אותי שמחה וזה מתכון לחיים בריאים וארוכים אמן כן יהי רצון. כיום אני גרה עם אילנה בתי בבאר יעקב וממשיכה לעבוד בתור גננת בגנים העירונים בבאר יעקב.

הזוית האישית

עליזה: נהניתי מהחיבור לנכד ומההקשבה שלו לסיפוריי מן העבר וכן נתרמתי רבות, דרך סיפורי המורשת של האחרים, תוך שהנני מקשיבה בקשב רב לכל הנאמר.

ליאם: אף אני כנכד נהניתי ולמדתי להכיר את מורשת דור המבוגרים, דרך עיניהם.

עליזה וליאם במהלך הקשר הרב דורי

תמונה 2

מילון

פאדיונים
ארגוני מחבלים ערביים שהסתננו לישראל בשנות החמישים

ציטוטים

” היה איש של נתינה ואף היה חדור בסיוע לזולת ובאהבת חינם לסובבים, ללא לאות.“

הקשר הרב דורי