מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האחות השובבה שלי

אני וסבתא בעוד יום שבת אחד כמו כל שבת
סבתא נולדה בחיפה
האחות השובבה שלי

הקשר הרב דורי

"שמי מרים שלומי, סבתא של רוני משתתפת איתה בתכנית הקשר הרב דורי. נולדתי בשנת 1940 בחיפה. סיפרתי במפגשים לרוני על ילדותי ובחרנו להעלות סיפור אחד החרוט בזכרוני".

סיפור של סבתא מרים שלומי

"כשגרתי בחיפה הייתי בת שמונה, הייתה לי אחות בת ארבע. כל פעם שהייתי יוצאת מהבית לדוגמה עם חברות, אחותי הקטנה שושנה הייתה מבקשת לבוא.

יום אחד אני הלכתי למכולת והסכמתי לאחותי לבוא איתי למכולת. כשיצאנו אחותי הקטנה שושנה החליטה שזה יהיה טוב להסתתר לי ואני לא ידעתי שהיא מסתתרת לי חשבתי שהיא הלכה לאיבוד. הסתכלתי לימיני ולשמאלי ולא ראיתי אותה חיפשתי וחיפשתי אבל לא מצאתי אותה בכלל. אני לא ידעתי מה לעשות חשבתי שהלכה לאיבוד

הלכתי לביתי עם בכי ודמעות ונבהלתי ואז הסתבר, כשהגעתי לביתי ראיתי מכונית משטרה עומדת מחוץ לביתי, אחותי הקטנה אמרה לי שחיפשה אותי ולא מצאה היא ראתה שוטר וביקשה  ממנו להסיע אותה הביתה. ומאז אני לא לקחתי אותה יותר איתי לשום מקום…"

הזוית האישית

רוני: אני וסבתא כמו בכל שבת

תמונה 1

סבתא מרים שלומי מספרת לרוני, בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

חיפה
חֵיפָה היא העיר השלישית בגודל אוכלוסייתה בישראל, ביתה של אוכלוסייה מעורבת יהודית-ערבית. היא חברה בארגון פורום ה-15, משמשת מרכזהּ של מטרופולין חיפה, המרכז העירוני העיקרי של צפון ישראל, ונחשבת לבירת מחוז חיפה. ויקיפדיה

ציטוטים

”מאז אני לא לקחתי אותה יותר איתי לשום מקום“

הקשר הרב דורי