מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האור של חיי

אנטונינה, מיה וזוהר עם מוניקה
נכדי ואני
הנכדה הראשונה שלי

ילדים זה שמחה

לפני כ- 10 שנים הפתיעה אותי הבת הקטנה שלי רותם ואמרה שהיא רוצה להתחתן, אכן התקיימה חתונה תוך שלושה חודשים מיום ההחלטה, ואני שכבר שנים חיכיתי והתפללתי להיות סבתא, התפילות שלי נענו, ישתבח שמו לעד, הודו לשם כי טוב.

אחרי ארוחת ערב שבת קודש, הבת שלי הקטנה, רותם, בחודש תשיעי, בימים האחרונים לקראת הלידה, נסעה לבילוי וקנתה כרטיסים יחד עם החברים. פתאום היא צרחה שהיא מרגישה מים חמים וזה לאחר הפצרות שלי שלא תיסע. אני מקבלת טלפון בהול לאיזה בית חולים עליה להגיע? קרוב לנתניה? או לחיפה? ולבסוף החליטה להגיע לבית החולים בני ציון בחיפה. התרגשתי מאוד, לא ידעתי מה עליי לעשות אם להגיע אליה. הייתי בלחץ נוראי אם זה פיקוח נפש כשאני שומרת שבת. הרגשות היו מאוד חזקים והציפו אותי ולבסוף החלטתי לנסוע אליה ברגע הכי משמעותי בחיים שלנו.

הלידה התפתחה מאוד לאט ואני הייתי בחרדות ובתפילות והתפללתי שניהיה כבר אחרי הלידה ושנקבל את האוצר.  רק ביום ראשון שזה היה יום מיוחד (27.6.2010) יום של צדיק אור החיים הקדוש. רק לקראת הצהריים התקשרתי לאחותי הצדיקה הדסה וביקשתי ממנה להתפלל עבורי ועבור הילדה, כמובן שתדליק לי נר. היא אמרה שהיא תדליקה בעוד כמה דקות כשהבת שלי תלד. כך היה ובשעה טובה את שירה נולדת, את הנכדה הראשונה. האור בחדר היה מאוד גדול האושר שהציף את הלב בצורה מאוד מיוחדת אי אפשר לתאר את הריגוש הגדול. תינוקת מופלאה עם עיניים גדולות וכחולות ומיוחדות שהסתכלה אלינו בפליאה –  לאן הגעתי? לרגע חשבתי שיקראו לה שקד בגלל צורת העיניים שלה כמו שקדים, בן פורת יוסף. בסוף ההורים החליטו שקוראים לה שירה כשמה כן היא שירה, תפילה והודיה לשם.

נולדת ילדה נוחה כמעט שלא בכית, היית תינוקת מאוד ערנית וחכמה. לא ידעתי את נפשי מרוב אושר, היות שכל השנים חלמתי להיות סבתא. כמובן שהיום יש לי חמישה נכדים. אחריה נולדה גפן והשמחה הייתה כפולה. גפן נולדה מהבן שלי גלעד. גפן, ילדה מהממת, חכמה, יצירתית ושובבה. לאחר מכן נולד אח של גפן, בועז יאיר. הוא ילד מטריף ברמות על, שקול ונבון. בגן קוראים לו בועז הגבר. ואז הגיעה הלל, הנכדה הרביעית, מבתי רותם. הלל שהיא הפלפל, מתוקה ברמות ומלאת חן. הנכד החמישי והמיוחד שלי, הגיע מבני גלעד. הוא חם ולבבי ואוהב הבריות.

בני חלם על אבא שלי. יצחק, שיושב על כיסא אליהו הנביא ומחזיק תינוק וכך קרה. אני שמחתי ואמרתי לבן שלי שסבא יצחק רוצה את השם שלו. בשעה טובה נולד הנכד החדש ושמו בישראל אבנר יצחק, על שם חמי היקר אבנר, איש טוב לב ומיוחד ועל שם אבא שלי, יצחק, צדיק, איש תם ואוהב ילדים, אשר תמיד אמר: "מי יכול להיות שבע מילדים"!

יש לי חלום שאמא שלי, סבתא אסטריה ז"ל, תגיע לרגע לראות את כל הנכדים המופלאים, המשמחים את הלב וממלאים אותו באושר. תודה לאל שזכיתי, התפילות שלי נענו.

שירה היום בת 10 ילדה חכמה וחרוצה מיוחדת במינה, מאירה את כל הסביבה באור שהפיצה כשנולדה. כל יום שירה מגיעה אליי הביתה אחרי הלימודים בבית הספר שלה שנמצא ממול ביתי, לפעמים אני מגיעה לבית הספר שלה והמורות מקיפות אותי ומשבחות את שירה על ההתנהגות ועל ההתמדה.

חמותי סבתא גולדה ז"ל וחמי אבנר אוליאל ז"ל

אספר גם על חמותי ז"ל, הסבתא מזל טוב אוליאל ז"ל, אשר הייתה מכונה גולדה. אישה טובת לב ומיוחדת שזכתה לבית מלא נכדים. בכל חג פורים היו מגיעים אליה כל הנכדים, נפגשים עם תחפושות. היא הייתה מכבדת כל נכד, עם הלחמניות המיוחדות שהיו מושחלות על חוט, כפי שנהוג במסורת שלנו שעברה מדור לדור, כשכל לחמניה בצורה שונה וקראו לזה אזלג.

סבתא כמובן הכינה אוכל לכל המשפחה במיוחד לפורים, סירים לגדוד מכל הלב. חמי ז"ל שמו אבנר אוליאל ז"ל, היה מוכר חמאה במרוקו, בארץ הוא עבד כירקן, הוא היה סב נהדר לנכדים, היה מתמוגג מהם והיה אומר שהם כמו תענוג אחד גדול.

סרטון, מוניקה שרביט

הזוית האישית

מיה בן לולו: במפגשי התכנית למדנו ממוניקה את חשיבות שמחת החיים כמו שיש לה. למדנו שמוניקה מאוד רצתה נכדים וזה ריגש אותנו.

אנטונינה: מוניקה מאוד נחמדה ובכל מנהרה היא מוצאת את נקודת האור.

מוניקה השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי, בשנה שעברה, 2019 והנה קישור לסיפורה הקודם:

ילדות עצובה ואופטימיות בצידה – סיפור נוסף של מוניקה שרביט אשר תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בשנה נוספת.

מילון

כסא אליהו הנביא
כיסא אליהו (מכונה לעיתים כיסא של אליהו) הוא כיסא מיוחד אותו מכינים לעריכת ברית מילה, שלפי המסורת משמש את אליהו הנביא המשתתף בכל ברית מילה. מנהגים וסגולות שונות נקשרו בעניין הכנת הכסא. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבי היה אומר: "מי יכול להיות שבע מנכדים?"“

הקשר הרב דורי