מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האור שבחיי

אברהם ואמא שגית בסיום מפגש כתיבת הסיפור
אברהם ואמא שגית
שגית סוגרת מעגל כשנולד בנה בכורה במקום שהיא נולדה

שמי שגית, אני אימא של אברהם, נולדתי בישראל בחיפה. בילדותי היה לנו בית גדול בן חמישה חדרים שהייתה בו שמחה רבה וחצר גדולה  במיוחד. שם ההורים שלי: ינאי ואסתר אלכסרי. שמות אחיי: דרור, קרן, אורון, שירן ושי. אימא שלי הייתה עקרת בית שאהבה לבשל, ואבא שלי עבד בסולתם וכיום אחראי בארדן.

ביום-יום אכלנו אוכל אורז ושניצלים, ובשבת היינו אוכלים מטעמים מיוחדים. אהבתי את השכונה בה גרתי, נפגשתי עם חברות, שיחקנו משחקי ילדות בחצר בי"ס אורנים. לעיתים קרובות נשלחתי למכולת של יאיר בבא לערוך קניות. עוד זוכרת אני בגעגועים את הטיולים הרבים שאבי הרבה לטייל עימנו. אני הייתי בתנועת הנוער בני עקיבא ולמדתי ב'הדסים' הישן, ולמרות שגרנו רחוק מבית הספר, הלכנו בחורף ברגל וכמעט תמיד הגענו רטובים לבית הספר.

כשגדלתי והגעתי לגיל העשרים עזרתי לקשישים. כמעט בכל ערב היינו יושבים ליד הבית ומפטפטים עם חברים ועם משפחה ומאזינים לשירי עופרה חזה וירדנה ארזי..

האהבה שלי

אני נולדתי בבית חולים הכרמל, ולכן רציתי שבני הבכור ייוולד גם הוא בבית החולים הכרמל. כשנולד שמחתי שהוא בריא ושלם. הוא האיר את חיי לכן רציתי לקרוא לו אור, אך אביו בחר באברהם על שם סבא של בני ואני הסכמתי .. משפחתי מאוד שמחה על שנולד לי בן בכור מכל המשפחה המורחבת.

הזוית האישית

מילון

האור בחיי
הדבר הכי טוב שקרה לי

ציטוטים

”"כשיש לך בעיה- דבר ראשון תגש לאמא"“

הקשר הרב דורי