מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה של סבא לסבתא

אני (נועה) וסבא
תל אביב 1944, כשסבא נולד
איך סבא וסבתא נפגשו?

נועה סעדיה השתתפה השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר, נווה חוף בראשון לציון. 

"במהלך מפגשי התכנית שמעתי את סיפוריו של סבא שלמה. בחרתי להעלות את סיפור הכרותו ואהבתו לסבתא ברוריה."

סבא שלמה וסבתא ברוריה הכירו בשידוך. אח של סבא הכיר לו את סבתא ברוריה וכך הם הכירו. אחרי תקופת הכרות הם התחתנו. החתונה התקיימה בשנת 1966, כאשר סבתא הייתה בת 18 וסבא היה בן 22.  סבא שלמה נולד בישראל בתל אביב בשנת 1944.

תל אביב 1944, כשסבא נולד 

תמונה 1

גם סבתא ברוריה נולדה בישראל. שניהם נולדו בישראל והתגוררו יחד בבת ים בשכונת ניצנה. נולדו להם ארבעה ילדים: חנה, משה, מזל ואדיר, שזה האבא שלי. 

סבא שלמה וסבתא ברוריה נשואים כמעט 50 שנים, באושר.  במהלך חייהם, בנו משפחה ועשו הרבה יחדיו. סבא עבד כל השנים ועדיין עובד בירקות ויש לו קו חלוקה לירקות. כיום גם בנו (אבא שלי) עובד איתו יחד בקו החלוקה. בעבר, גם בן נוסף של סבא, עבד עם סבא בקו החלוקה בירקות. במהלך השנים הוא עשה שינוי, הוא חרדי-דתי ועבר לעסוק בתחום אחר ואבא שלי, אדיר הצטרף לסבא.

תמונה 2הקשר הרב דורי

השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר, נווה חוף בראשון לציון, בתמונה אני יחד עם סבא שלמה סעדיה, בתכנית.

העשרה

בת ים: "בת ים היא עיר במחוז תל אביב. היא הוכרזה כעיר בשנת 1958. שטח השיפוט שלה הוא 8,280 דונם, ומתגוררים בה כ-130,000 תושבים‏. מבין ערי ישראל בת ים ממוקמת במקום ה-12 בגודל אוכלוסייתה ובמקום ה-55 בשטחה. מנתונים אלה עולה כי בת ים היא העיר הצפופה בישראל"

"שיכון עמידר – השכונה תחומה במערב על ידי שדרות העצמאות (כיכר המגינים), במזרח על ידי נתיבי איילון, בדרום על ידי שכונת "עולה חדש" (ניצנה) ובית החולים אברבנאל, ובצפון על ידי שכונת יפו ד'. בדרום מערב השכונה, נמצאת כיכר המגינים, שהוא המרכז המסחרי והתעבורתי של השכונה ושל כל העיר בת ים. ברחוב ויצמן קיים מבנה המשמש מרכז של בני עקיבא, של משרד הרווחה ושל טיפת חלב. במזרח השכונה, בגבול יפו, ניצבת בריכת עמידר. בשכונה גם מתנ"ס גאולים, הממוקם בסמיכות לבית ספר (אורט ניצנה)".

תשע"ה

מילון

בת ים
בת ים היא עיר במחוז תל אביב. היא הוכרזה כעיר בשנת 1958. שטח השיפוט שלה הוא 8,280 דונם, ומתגוררים בה כ-130,000 תושבים‏[1]. מבין ערי ישראל בת ים ממוקמת במקום ה-12 בגודל אוכלוסייתה ובמקום ה-55 בשטחה. מנתונים אלה עולה כי בת ים היא העיר הצפופה בישראל

ציטוטים

”"אם תרצי אין זו אגדה"“

”למדתי דברים שלא ידעתי “

הקשר הרב דורי