מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה שלנו

סבא דוביק וליאור
סבא דוביק וסבתא חנה ביום חתונתם
האהבה בין סבא דוביק לסבתא חנה

סבא דוביק מספר על אהבתו לסבתא חנה ואת סיפור אהבתם.

"זה היה בקיץ בשנת 1966, נסעתי עם משפחתי לבילוי במעיין חרוד ותוך כדי שחייה בבריכה הגדולה הבחנתי בבחורה נאה בביקיני צהוב השוחה בבריכה הקרה ומשוחחת עם חברתה. מהרגע הראשון שראיתי אותה חשתי משיכה עזה, אזרתי אומץ וניגשתי אליה בחשש קל.

תמונה 1
סבתא חנה וסבא דוביק בחתונתם

הצגתי את עצמי בשמי דוביק והיא ענתה ששמה הוא חנה. החלנו לשוחח ואמרתי לה שאני גר בקריית אתא והגעתי לכאן עם משפחתי לבילוי, מיד היא חייכה ואמרה שגם היא גרה בקריית אתא והגיעה עם הוריה לבילוי בברכה. הזמן במקום עשה את שלו והרגשתי שאני מתאהב בה. בסיום הבילוי במעיין חרוד קבענו להמשיך ולהיפגש בקריית אתא.

באותה תקופה סוגי הבילויים היו מצומצמים. בקריית אתא נפתח בית קולנוע חדש שנקרא "קולנוע שביט" וזו נחשבה לאטרקציה בזמנו. הקרינו בו סרטים והצגות והתאפשר לנו לבלות ולהנות ביחד.

תמונה 2
סבתא חנה וסבא דוביק בחתונתם

באמצע השבוע נהגנו להיפגש בקפה "בונדי" וכך נוצרה בינינו חברות נהדרת. לערבי שישי ציפינו בכליון עיניים, בכל ערב שישי היינו נפגשים כל החברים, באחד הבתים של החבר'ה למסיבת ריקודים ומפגש חברתי. היה אז פטיפון ותקליטים, בו השמענו את מיטב הלהיטים של שנות ה-60 וה-70, רקדנו ונהנינו מכל רגע ורגע.

בימי שבת בבוקר, בקיץ, היינו נפגשים בחוף קרית-חיים (נסענו באופניים) לרחצה ובילוי משותף. בזמננו כמעט ולא היו רכבים להורים, כך שנאלצנו ללכת הרבה ברגל או לרכב באופניים.

כשאני וסבתא יצאנו כחברים לא היה מקובל שחברים גרים ביחד ועל מנת להיפגש ולהיות יותר זמן ביחד, ניסינו למצוא דרכים ומקומות חלופיים (ולא בבית כי "מה יגידו השכנים?!") היינו נפגשים בגנים ציבוריים, במרכז שביט ובמרכז קרית אתא, ומשוחחים שעות על גבי שעות. מאוחר יותר, היה לי "טוסטוס" שזה סוג של אופניים עם מנוע עזר, עליו הגעתי לבילוי עם חנה, החברה שלי. כולם התלהבו ממני והרגשתי מלך העולם.

תמונה 3
סבא דוביק וסבתא חנה

חשתי שחנה היא אהבתי הגדולה. בנובמבר 1966 התגייסתי לצבא ושרתתי בחיל הים. מאחר ואת שרותי הצבאי עשיתי בבסיס חיל הים בחיפה, יצא לי להיות כמעט כל ערב בבית וזה אפשר לנו להיפגש יום ביומו.

אין מילים לתאר את האושר והציפייה לקראת המפגשים עם חנה. בנובמבר 1969 השתחררתי מהצבא וביולי 1970 מיסדנו את אהבתנו והתחתנו. בשנת 1972 נולדה ביתנו סיגל וב- 1976 נולד בננו דורון.

תמונה 4
המשפחה שלנו

יש לנו 6 נכדים מקסימים. אהבתנו לילדים ולנכדים היא ללא גבולות ונמשכת עד עצם היום הזה!

הזוית האישית

הנכד ליאור: היה לי ממש כיף להיפגש עם סבא בבית הספר ונהניתי מאוד לשמוע את סיפור חייו.

סבא דוביק: נהניתי מאוד להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי ליאור והתרגשתי לספר לו את סיפור אהבתי לסבתא שלו, אשתי חנה. דוביק משתתף שנה שלישית בתכנית.

בשנה הראשונה, 2013, סיפר את סיפור חייו.

בשנה השנייה, השתתף בתכנית בשנת 2015 וסיפר על תעסוקתו בעבר.

 

מילון

באש ובמים נלך יחד .
על כל מצב נתגבר ביחד.

ציטוטים

”לאהבה אין מילים, אהבה מרגישים בלב ובגוף“

הקשר הרב דורי