מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה לבעלי

סבתא פיי והנכדה מאי
בחתונה של סבתא פיי
תולדות חייה של סבתא פיי

פיי ברגהאוס, נולדה בשנת 1936 בקייפטאון, דרום אפריקה. השתתפה השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם הנכדה מאי. פיי מספרת למאי:
 
אהבה לבעל
לפני הרבה שנים אני הוזמנתי למסיבה שלא רציתי אפילו לבוא. אימא שלי אמרה: "את חייבת ללכת למסיבה כי הערב אני הולכת להכיר לך את איש שאת תתחתני איתו". חשבתי איזה שטויות אבל הסתקרנתי אז התלבשתי והלכתי למסיבה ברגע שנכנסתי ראיתי איש גבוה עם עיניים ירוקות מהממות שעמד לצאת ברגע שהוא ראה אותי הוא נכנס בחזרה למסיבה התחלנו לדבר. הוא ביקש ממני לצאת איתו, לא רציתי בגלל שחשבתי שהוא מבוגר ממני בהרבה הוא אמר לי שהיה לו אוטו מאוד קטן. בערב הזה כששמעתי את הקול שבא מהמכונית אני הבנתי שזה היה הוא שאני אמורה להתחתן איתו הוא נכנס לבית שלי ושאל את אבא שלי עם הוא יכול להתחתן איתי? אבא שלי היה מאוד שמח להגיד כן.
 
היום יש לנו שלושה ילדים מדהימים ומקסימים והלכנו לגור במקום שקוראים לו "ג'ורג'". אנחנו עבדנו קשה מאוד בעבודתנו וחיינו חיים טובים ומקסימים. בדרום אפריקה היה חובה שהיה כתוב "אפורטט" אנשים לבנים לא יכולים להיות, להתחתן, לגור, לחיות אנחנו לא האמנו בזה.
 
כשהילדים של סבתא שלי היו בני18 הם היו צריכים ללכת לצבא הילדים של סבתא שלי הלכו לאוניברסיטה ולאחר מכן עזבו לישראל. מרקי (דוד) שלי תמיד רצה לגור בישראל היו לו אח ומשפחה בארץ הוא ניסה לגור בישראל  אבל זה היה קשה מאוד בגלל שהוא לא, ידע עברית אז הוא חזר לדרום אפריקה ומת שם
העשרה
דרום אפריקה: "רפובליקת דרום אפריקה היא מדינה הנמצאת בקצה הדרומי של יבשת אפריקה. דרום אפריקה גובלת בצפון עם נמיביה, עם בוטסואנה ועם זימבבואה, בצפון מזרח עם מוזמביק ועם סווזילנד ומקיפה את לסוטו.
תחילתה של דרום אפריקה כמושבה קולוניאלית הולנדית, שבהמשך הפכה למושבה בריטית. ב-31 במאי 1910 קיבלה דרום אפריקה עצמאות כדומיניון תחת הכתר הבריטי בשם "איחוד דרום אפריקה". ב-31 במאי 1961 שינתה את שמה ל"רפובליקת דרום אפריקה" ופרשה מחבר העמים הבריטי, אליו שבה רק ב-1994.
דרום אפריקה היא אחת הגדולות במדינות אפריקה והעשירה בהן. על אף התהפוכות השלטוניות שידעה המדינה מעצמאותה עד היום, זוהי אחת המדינות היחידות באפריקה שמעולם לא התרחשה בהן הפיכה צבאית.
 
תשע"ה

מילון

דרום אפריקה
רפובליקת דרום אפריקה היא מדינה הנמצאת בקצה הדרומי של יבשת אפריקה. דרום אפריקה גובלת בצפון עם נמיביה, עם בוטסואנה ועם זימבבואה, בצפון מזרח עם מוזמביק ועם סווזילנד ומקיפה את לסוטו. תחילתה של דרום אפריקה כמושבה קולוניאלית הולנדית, שבהמשך הפכה למושבה בריטית. ב-31 במאי 1910 קיבלה דרום אפריקה עצמאות כדומיניון תחת הכתר הבריטי בשם "איחוד דרום אפריקה". ב-31 במאי 1961 שינתה את שמה ל"רפובליקת דרום אפריקה" ופרשה מחבר העמים הבריטי, אליו שבה רק ב-1994. דרום אפריקה היא אחת הגדולות במדינות אפריקה והעשירה בהן. על אף התהפוכות השלטוניות שידעה המדינה מעצמאותה עד היום, זוהי אחת המדינות היחידות באפריקה שמעולם לא התרחשה בהן הפיכה צבאית.

ציטוטים

”בגלל שהוא לא, ידע עברית אז הוא חזר לדרום אפריקה ומת שם“

הקשר הרב דורי