מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דתות המשפחה שלי

קווין ואלינור
קווין, אחיה ואחותה
הסיפור על דתי

שמי קווין. אני גדלתי קתולית ונזירות לימדו אותי.

כל הזמן הייתי אצל המנהלת כי כל הזמן הייתי בצרות, זה היה כיף אבל זה לא היה נעים ללמוד עם הנזירות. כל פעם ששאלתי משהו לגבי אלוהים לא הייתה להם תשובה, ביהדות כל הזמן לומדים ושואלים והכל קשור לדיבורים וזה לא היה ככה בבית הספר שלי.

לימדו אותי שאם חטאתי ולא הודיתי, כשאני ימות אני אלך לגיהינום לנצח. זה היה כל כך מפחיד שחלמתי את אותו חלום כל לילה, זה היה בלילה והיו בורות באדמה שמהם יצא אש ולא יכולתי לזוז או שהייתי נשרפת. מאז שהייתי בת 10 או 11 התחלתי לא לאהוב את הדת. תמיד האמנתי באלוהים אבל לא האמנתי בזה שיש ישו ואלוהים, שאחד מהם בשמים ואחד מהם על האדמה. אמרתי לאימא שלי שאני לא רוצה ללכת לכנסיה יותר והיא אמרה לי שאני יכולה להפסיק ללכת כשאני בת 15.

כשגדלתי הייתה לי חברה יהודייה והיא אמרה לי והסבירה לי על היהדות ואני זוכרת שאמרתי לעצמי שאם אני אחליף דת אני ארצה להיות יהודייה. כשגדלתי עוד קצת, כשהייתי בת 40 ומשהו גיליתי שסבתא רבתא שלי יהודייה. זה אמר שאני יהודייה, וזה היה אחד הימים המאושרים בחיי ומאז אני יהודייה מסורתית. אימא שלי וסבתא שלי התחתנו עם קתולים וזאת הסיבה שגדלתי קתולית.

לצערי אימא שלי נפטרה לפני שגיליתי שאני יהודייה ואני לא יודעת אם אימא שלי ידעה שהיא יהודייה, אבל היא נתנה לי מגן דוד כשהייתי בת 18 ולא ידעתי מה זה אומר. בשבילי זו היתה רק שרשרת יפה. היה לנו עץ משפחתי וכשהסתכלנו עליו היא אמרה לי שיש לנו המון יהודים במשפחה. היא אמרה את זה בצורה גאה אבל בצורה שעולה ממנה שהיא לא חלק מהם. כרגע אני יהודייה.

וכשגיליתי שאני יהודייה גרתי בהוואי. היהודים שהיו בהוואי במקום להגיד שלום הם אמרו שלוהה (שילוב של שלום ושל אלוהה). לא היו שם דתיים היו רק חילוניים. עברתי בחזרה לארצות הברית כדי שאני אוכל ללכת לבית כנסת ולהיות בחברת יהודים.

לפני 13 שנים עברנו לישראל וישר ידעתי שאני רוצה לגור פה אבל לא יכולנו לעבור לפה עד לפני שלוש שנים בגלל העבודה של בעלי. הדבר הטוב פה שיש כל מיני יהודים פה אני יכולה ללכת ברחוב ולהגיד שבת שלום ואני אוהבת את זה.

הזוית האישית

קווין: היה לי נחמד לזכור את הסיפור שלי. הרגשתי מאוד בנוח לספר את הסיפור שלי.

אלינור: היה לי מעניין לשמוע על הסיפור שלה

מילון

קתולית
שייכת לזרם הנוצרי העיקרי שבראשו עומד האפיפיור

ציטוטים

”לפני 13 שנים עברנו לישראל וישר ידעתי שאני רוצה לגור פה“

הקשר הרב דורי