מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דור שביעי בארץ

אלעד יאיר עם סבתא בבית הספר
תמונה של סבא, סבתא ואבא
נולדתי להוריי, יהונתן ורושקה שושנה דברה. אבי יליד באב- אל עמוד שבירושלים, דור שביעי בארץ.

נולדתי להוריי, יהונתן ורושקה שושנה דברה. אבי יליד באב-אל עמוד שבירושלים, דור שביעי בארץ. אבי שירת בהגנה בצעירותו, הוא היה מוכשר מאוד ועבד במגוון עבודות כגון, אינסטלציה, בניה ועוד.

אמי ילידת קומרוב לובינסק בפולין, הייתה מורה למתמטיקה. רוב משפחתה של אמי נספתה בשואה. סבא של אימי היה רב, במהלך המלחמה הנאצים תלשו את זקנו והוא מת מצער. לפני המלחמה המשפחה של אמי הייתה עשירה מאוד בפולין, היו להם פרדסים ומקווה פרטי בביתם אך הם איבדו את הכל בשואה.

יש  לי שלושה אחים, גדלתי בראשון לציון בשכונת רמת אליהו. גרנו בבית משותף עם סבתי מזל וסבי חיים אהרון מצד אבי. סבי היה מבלה את רוב זמנו בבית הכנסת שהקים, סבתי גידלה את הירקות והפירות שאכלנו בחצר הבית. אני זוכרת שהיינו משחקים בחצר משחקי חברה כגון, מחניים, קלאס, שני חבלים, תיק תק, תוקע, תופסת, מחבואים, חרבות ועוד.

בילדותי למדתי מגוון שפות ששמעתי בבתי הקרובים לי, בבית סבתי וסבי מצד אבי דיברו לדינו, ספרדית וערבית ובבית סבתי וסבי מצד אמי דיברו אידיש וכך רכשתי כילדה שלל שפות.

בצה"ל שירתי בקטל"מ סיני ובסיני הכרתי את בעלי ששירת באוגדה 252. התחתנו ונולדו לנו שלושה ילדים, שי (שייקה), חן וחי. שי אבא של אלעד יאיר הוא דוקטור למתמטיקה, חן היא תכניתנית וחי הוא דוקטורנט למתמטיקה. יש לנו שמונה נכדים מקסימים וביניהם אלעד יאיר.

הזוית האישית

סבתא רונית: אלעד ילד חכם, נבון, פיקח, סקרן וחרוץ, ילד מקסים, שהיה כיף לבלות איתו ולספר לו את סיפור חיי.

אלעד יאיר: היה לי כיף ומאוד מעניין להיות עם סבתא רונית ולשמוע את הסיפור האישי שלה. סבתא, תודה רבה על הזמן שהקדשת לי, נהניתי מאוד.

מילון

לאדינו
שפתם של יהודי ספרד

קטל"מ
קטל"מ = קצין טלפונים מרחבי

ציטוטים

”סבי היה מבלה את רוב זמנו בבית הכנסת שהקים, סבתי גידלה את הירקות והפרות שאכלנו “

הקשר הרב דורי