מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לסבא דוד חגורה שחורה בקראטה

סבא דוד והנכדה סהר
סבא דוד בתחרות קראטה בטוקיו, 1994
סבא דוד מספר על אהבתו לקראטה

סבא דוד, יליד 1948, נולד בישראל בעיר רמת גן. סבא משתתף בתכנית זו השנה השנייה, יחד עם סבא דוד תיעדתי את סיפורו המרגש "הרי הבטחתי לך", השנה  החלטנו לתעד את סיפורו של סבא על תחביבו האהוב – קראטה.

סבא דוד התחיל להתאמן בקראטה בשנת 1972, לאחר שהשתחרר מהצבא, בגיל 24. סבא חושב שהקראטה פיתח אותו, גרם לו להרגיש רגוע ומחושב.

הקושי המרכזי במהלך אימוני הקראטה הוא הקרבות כי, לפי דבריו, הקרבות לא תמיד היו מול יריב ברמה שלו, לפעמים אף היו קרבות עם יריב ברמה מעליו או אפילו כמה רמות מעליו.

הדבר שסבא הכי נהנה ממנו בקראטה היה שאחרי אימון מתיש ומפרך כולם היו יושבים ביחד שותים קפה, אוכלים משהו טעים ואפילו לפעמים מעשנים סיגריה. סבא אמר: "תמיד גם כשאתה מוציא את כל האנרגיות באימון עדיין נשאר האדרנלין. זה לא היה כיף כמו האימון עצמו" כך אמר, "אבל זה ללא ספק היה כיף מאוד."

בנוסף לאימון סבא גם התחרה בתחרויות שונות. למשל התחרות בטוקיו, יפן בשנת 1994 כשהיה בגיל 48.

כיום סבא עדין מתעסק בקראטה, "לא כמו פעם", הוא אומר, אבל ללא ספק שהוא אוהב קראטה. לאורך השנים שבהן התאמן, סבא הגיע לרמה דן שלוש ולחגורה שחורה.

סהר מראיינת את סבא על תחביב הקראטה

הזוית האישית

דוד משתתף בפעם השנייה בתכנית הקשר הרב דורי, בשנת 2016, תיעד עם נכדתו גאיה, את הסיפור על הילדות במושב – כיצד חגגנו במושב . השנה  בתשע"ט – 2019 השתתף עם נכדתו סהר, וזהו הסיפור השני שסהר ודוד מעלים לאתר הקשר הרב דורי.

מילון

קראטה
קראטה הוא השם המודרני (תחילת המאה ה-20, בסביבות 1905) שניתן לקבוצה של כמה עשרות אמנויות לחימה בעלות שורשים היסטוריים קרובים.

ציטוטים

”סבא חושב שהקראטה פיתח אותו, גרם לו להרגיש רגוע ומחושב.“

הקשר הרב דורי