מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דברים ששמעתי מסבא

סבא שלי ואני מתחבקים ביחד בכל הזדמנות
סבא שלי ואחותו ארמלינדה מארגנטינה
העליה מארגנטינה

שמי אליעזר נמרובסקי. נולדתי בבואנוס איירס שהיא בירת ארגנטינה. המשפחה עברה לעיירה בשם Maria Grande במחוז אנטרה ריוס, העיירה שוכנת באיזור כפרי רחוק מאוד מהעיר בה נולדתי. שם הכרתי חברים חדשים ולמדתי בבית ספר וסיימתי תיכון. לחברים הכי טובים שלי קראו קרלוס, חוסה, מריו, באטריס, שרה ועוד הרבה… הייתה לי אחות אחת בשם לינדה (בארץ קוראים לה ארמלינדה – שזה דודה לינדה). ההורים שלי נולדו בארגנטינה והוריהם הגיעו מאזורים שונים באוקראינה. לחלק מחבריי היו חוות מחוץ לעיירה ויכולתי לבקר אצלם ולרכב על סוסים וגם לעזור בעבודות החווה. במבט לאחור הייתי רוצה אפשרות לבלות יותר זמן עם הסבים והסבתות שלי. אני הבן הבכור במשפחתי ואחותי ארמלינדה צעירה ממני בשנתיים.

אני זוכר מהילדות שלי את מסיבות הריקודים שהיינו מארגנים עם החברים בתיכון. לא הייתי רוצה את הילדות של היום לעומת הילדות בעבר, מכיוון שהילדות שבעבר היתה הרבה יותר פשוטה והקשר בין האנשים והחברים היה קרוב יותר. אמנם בתקופת ילדותי היו מלחמות אזרחים, מהפכות להחלפת השלטון, אבל זה היה רחוק מאיפה שגרתי ולא השפיעו עלינו ישירות.

מאז הילדות שלי חזרתי פעם אחת לארגנטינה, כדי לראות איפה הבית של ההורים שלי היה. הייתי מאוד רוצה שהנכדים שלי ושירה במיוחד יבואו איתי לטיול ילדות בארגנטינה.

הזוית האישית

הנכדה שירה: היה לי מאוד כיף שסבא סיפר לי את סיפור ילדותו ובכלל לדבר איתו. אני מאחלת לו עוד הרבה שנים עם אושר והמון שמחה.

תמונה 1

מילון

ארמה
דודה (בספרדית)

אנטרה ריוס
אנטרה ריוס (בספרדית: Entre Ríos; מילולית: "בין נהרות") היא פרובינציה בחבל מסופוטמיה בצפון-מזרח ארגנטינה. שטחה של הפרובינציה כ-78 אלף קמ"ר, והיא גובלת בצפון בפרובינציית קוריינטס, במערב בסנטה פה, בדרום בפרובינציית בואנוס איירס ובמזרח באורוגוואי. מקור שמה של הפרובינציה בשני הנהרות הגדולים שהיא שוכנת ביניהם - אורוגוואי ופרנה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הייתי מאוד רוצה שהנכדים שלי ושירה במיוחד יבואו איתי לטיול ילדות בארגנטינה“

הקשר הרב דורי