מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

געגועים לחיפה

אני וסבתא נפגשים בבית ספר
סבתא נעמי בנימיני בצעירותה בת 18
סיפור חייה של סבתא נעמי בנימיני

הייתה לי ילדות מאוד מרתקת וטובה  נולדתי בחיפה, הייתי בתנועת נוער בצופים עד גיל 18. בזכות תנועת הצופים טיילתי בכל הארץ וחיזקתי את אהבתי לארץ ישראל.

הוריי יוצאי גרמניה היו ציונים מובהקים במיוחד אבי שאהב את הארץ למרות שאחיו עלה מגרמניה לארגנטינה וניסה לשכנעו לעלות לארגנטינה אך הוא סירב בתוקף והעדיף לעלות לארץ ישראל. הם חינכו אותי למצוינות, ליושר, לחברות נאמנה, לכבד אחד את השני ולערכים טובים.

  סבתא נעמי בצבא

%d7%a1%d7%91%d7%aa%d7%90-%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%99

 

אחרי שסיימתי תיכון נאלצתי לעבוד כי אבי נפטר ועזרתי לאמי בפרנסת המשפחה. עבדתי בשתי עבודות בבקרים בחברת ביטוח ואחר הצהריים לימדתי ריקודי עם במתנסים. החלטתי לעבוד קשה ולהקל על אמי כדי שהיא לא תאלץ לעבוד. אמי התפעלה ממני ובכל הזדמנות ציינה את מסירותי למשפחה.

אני מאד אוהבת ריקודים, בכל חיי רקדתי בכל מיני חוגים. את בעלי אלי הכרתי דרך בן דודו מוטקה שהיה בן זוגי בריקודי עמים כל יום חמישי בבית רוטשילד בחיפה. אחרי שנת היכרות התחתנו ועברנו לגור בראשון לציון. החתונה שלי הייתה בחיפה בבית המהנדס הייתה אווירה מאד טובה ושמחה , כל חברי הילדות שלי , כל חברותיי וחבריי מכל קצות הארץ וכמובן המשפחה הוזמנו . היה מאד שמח היות וגדלתי במשפחה ששמרה על מסורת יהודית היו גם ריקודים חסידיים וכמובן כל המנהגים של חתונה יהודית.

אני מאוד אהבתי את העיר חיפה והיה לי מאוד קשה לעבור לגור בראשון לציון. עברו כבר מעל 40 שנה והגעגועים לחיפה עדין קיימים. נולדו לנו שני ילדים חלי וברק. המשכתי להעניק לילדי את הערכים ואת כל מה שלמדתי מהוריי , ברוך השם יש פרי לעמלי.

אחרי שעבדתי 54 שנים בביטוח , כיום אני פנסיונרית יחד עם בעלי אנחנו מטפלים בנכדינו שגרים בראשון לציון.

הטיפול בנכדיי מחזיר אותי לתקופה של גידול ילדיי ונותן לי המון סיפוק ואושר. הנכדים מעניקים לנו כוח ואנרגיה ובזכותם אנו קמים בבוקר עם חיוך ואופטימיות.

%d7%a1%d7%91%d7%aa%d7%90-%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%99-2

אני וסבתא  במפגשי תיעוד סיפורה של סבתא בתכנית הקשר הרב דורי

הזוית האישית

סבתא נעמי: יש לי נחת מכל נכדיי ואני גאה בכולם ובפרט מדור שהוא ילד שמכבד את הזולת חבר טוב אוהב את המשפחה ואוהב אותי במיוחד… אני מאוד גאה בו שמגיע להישגים מעולים בלימודים , בספורט. ואני שמחה, גאה ומתרגשת להיות חלק מהפרויקט הזה יחד אתו.

דור: החוויה הזאת עם סבתא הייתה כיפית ממש אני בדרך כלל רואה את סבתא פעם בשבוע וכאשר ראיתי אותה כמה פעמים זה היה נורא כיף. כאשר עשינו את העבודה שיתפנו פעולה כלאחד אמר משהו נכון והסתדרנו אני מאחל לסבתא שתמשיך להיות כזאת טובה וכחמה ושתמשיך להיות הסבתא הכי טובה בעולם.

מילון

עלייה
עלייה = לעלות למדינה , להגיע אליה

ציטוטים

”יש פרי לעמלי“

הקשר הרב דורי