מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

געגועים לאימא

המספר אבא דוד כהן והמתעד הבן יואב כהן
יום חתונת הזהב הורי של דוד כהן
השיר דמעות

געגועים לאימא משתקפים בשיר "דמעות"

השיר דמעות אותו כתב זאב נחמה. הלחינו שיר זה זאב נחמה ותמיר קלינסקי. השיר נכתב במקור על חיילים, אבל במהלך כתיבתו נפטרה ידידתו של זאב נחמה ממחלת הסרטן ומשפט אחד ממילות השיר שונה מ"אמרתם שהגשם ישטוף את הדמעות", ל"אמרת שהגשם ישטוף את הדמעות"

את השיר שמעתי ברדיו – אני מניח בפעם הראשונה – ביום השלושים למותה של אמי ביום בו גילינו את המצבה. אמי הייתה לי יקרה מאוד. השיר מדבר על געגועים ועל אובדן של מישהו  שהיה יקר במקרה זה לידידתו של זאב נחמה, אבל אני אימצתי אותו בכל ליבי.

את השיר שמעתי לפי מיטב זכרוני ממש ביום השלושים לפטירתה של ימי , אולי שמעתי אותו קודם לכן, אבל לא ממש התייחסתי, אבל בשל פטירתה של אמי השיר קיבל משנה תוקף ונגע לליבי מאוד בשל האובדן שחשתי והשיר שמסביר בעצם את התחושה שהייתה לי עם לכתה של אמי.

השיר מאוד יפה ומדבר על אובדן והוא שיקף את אותו רגע שעמדתי מעל קיברה של אמי, שמאוד רציתי שוב להיות איתה "ולא יכולתי יותר לגעת כי היא לא הייתה בין החיים" וכמו כן בשל היותי כהן אני גם לא יכול לגעת באבן שעל קיברה ומה שנותר לי הוא להביט ממרחק מסוים על המילים הנושאות את שמה "החקוק על האבן". כאשר אני שומע את השיר מאז לכתה של אמי אני נזכר ברוך ובתמימותה ובפניה, פני קטיפה ועיניה הטובות, מה שממחיש את אהבתי הרבה לאמי שאזכור אותה לעולמים כל עוד אני חיי.

היא מבחינתי "עכשיו בגן עדן ולי נשאר הכאב "והגעגוע. כאשר אני שומע את השיר אני נזכר בשיחות שהיו לי עם אימא, בחכמת החיים שהייתה לה, בטוב ליבה. את געגועי אליה למרות שעברו כבר 20 שנה.

ראשית השיר מתחילתו ועד סופו מדהים ביופיו, המילים ממחישות את הגעגועים והאובדן הגדול, יש קטע בשיר של נגינת גיטרה חשמלית קצר אומנם אבל יפה עצוב ומרגש מאוד וכמו כן אחד הקטעים בשיר שמחריד אותי כל פעם מחדש:

"פני קטיפה בשמיים, לי מחייכת מבין עננים, את עוצמת עניים, ומתכסה לך בתכריכים"

בשיר ישנו קטע קצר של נגינת גיטרה חשמלית שאותי מרגש כל פעם מחדש.

מילות השיר "דמעות"

תמונה 1

 השיר "דמעות" – אתניקס ואייל גולן

הזוית האישית

דוד כהן: תכנית  הקשר הרב דורי מקרבת בין המספר והמתעד ומלמדת על העבר שהוא לא פחות חשוב מהעתיד.

מילון

"רוך"
עדינות

ציטוטים

”שמך חקוק על האבן רק אהבה נשארה לי בלב “

”את עכשיו בגן עדן ולי נשאר הכאב “

הקשר הרב דורי