מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גמר גביע המדינה בכדורסל – בני הרצליה

סבתא קלרה הכינה לנו לשיעור לביבות בחנוכה
הנפת גביע המדינה לאחר זכיית הרצליה בגמר.
פציעתו של ג'ון הדסון

שמי משה, נולדתי בשנת 1950 בבית חולים ליולדות בכפר סבא ומאז, 66 שנה אני גר בהרצליה.

אהבתי לספורט התחילה בילדות, כשהייתי שחקן כדורגל עד גיל נוער (16,17). גם בזמן הצבא, כשלוש שנים הייתי אוהד של הפועל הרצליה בכדורגל. חברי הטוב צביקה גרניט היה שחקן מוביל בקבוצה ואני ליוויתי אותו גם באימונים וגם במשחקים.

לימים היה חסר להפועל הרצליה פיזיוטרפיסט וביקשו ממני ללכת לקורס שיעזור לי להשתלב בקבוצה. לאט לאט התחלתי לאהוב את העבודה וראיתי שיש תוצאות טובות לעמלי.

הימים עברו והשנים חלפו, הרגשתי שמיציתי את עבודתי בקבוצת הכדורגל ועברתי לעבוד כפיזיוטרפיסט בקבוצת הכדורסל, שהתחילה בליגה נמוכה ואט אט עברנו והגענו עד הליגה הבכירה שהיא ליגת העל של הכדורסל. עבדתי בקבוצה עם שחקן שלימים הפך להיות השחקן הכי בכיר בארץ (טל בורשטיין) ששיחק אצלי בגיל 17-20 ועבר למכבי תל אביב ועשה קריירה מפוארת מאוד שכללה שלוש אליפויות אירופה ואין סוף גביעים ואליפויות בארץ. שחקן זה הוא האבא של הנכדה שלי אלה בורשטיין.

ומפה אנחנו עוברים לסיפורי – החוויה בספורט הכי גדולה שלי בבני הרצליה:

השנה 1995, גמר גביע המדינה בכדורסל. הקבוצות: בני הרצליה נגד הפועל חולון.

אני, סבא משה, פיזיוטרפיסט של בני הרצליה מזה 20 שנה. ביום ראשון של אותו שבוע, היה משחק ליגה נגד הפועל חולון. השחקן המרכזי של הקבוצה, ג'ון הדסון, נפצע. הקרסול שלו נפגע בצורה קשה, חשש לפגיעה בעצם הפטישון. בהמשך השבוע ביום חמישי, היה אמור להתקיים גמר גביע המדינה ביד אליהו עם אותה קבוצה שהגיעה יחד עם בני הרצליה לגמר, הפועל חולון.

נותרו לנו 4 ימים כדי להכשיר את השחקן המרכזי שלנו לגמר גביע המדינה. פה נכנסתי לתמונה, אני צריך להכשירו למשחק.

ג'ון נלקח לבית החולים וכשבדקו אותו אמרו שצריך לגבס לו את הרגל לחודש ימים. דאגתי שידיעה זו תהיה כתובה למחרת בעיתון כדי שחולון יחשבו שג'ון לא יוכל לשחק ביום חמישי. ועכשיו לעבודה- 4 ימים רצופים, יום ולילה, טיפלתי בו. ביום רביעי בשעה 12 בלילה, פתחנו את האולם בבית ספר היובל בהרצליה. קיבעתי את כף רגלו בצורה הכי טובה ולאט לאט, יחד עם המאמן שבדק אותו, הוא הראה סימנים שהוא יהיה קשיר למחר בערב. המאמן הודה לי על כל המאמצים שעשיתי והבטיח שאנחנו לוקחים את גביע המדינה. ביום חמישי בערב, כשהשחקנים עלו למגרש, בקבוצה מחולון לא האמינו למראה עיניהם: "איך יכול להיות ששחקן שנחשב לפצוע כל כך קשה ואין סיכוי שישחק עולה למשחק".

יד אליהו באותו הערב היה מפוצץ בקהל, הגיעו למשחק זה כ- 5,000 אוהדים! כל הקבוצה שיחקה טוב, אך ג'ון הדסון נתן את משחק חייו: הוא קלע באותו המשחק 26 נקודות ולקח 16 ריבאונדים.

ניצחנו את המשחק וקיבלנו את גביע המדינה מידי נשיא המדינה עזר ויצמן. היה זה רגע גדול לכולנו, ואני שמח שיכולתי לתרום גם את חלקי להצלחה.

הזוית האישית

סבא משה

התכנית מעניינת ומאתגרת. אני מחכה ליום שני בקוצר רוח, נהנה מכל דקה עם נכדתי האהובה.

נכדה אלה

סיפור זה מתקשר אליי, כיוון שנולדתי לתוך משפחת הכדורסל. סבא משה, פיזיוטרפיסט של בני הרצליה (בנו של סבא שלי, דוד טל, החליף את סבא בתפקיד כך שיש המשכיות) ואבא שלי, טל בורשטיין, היה שחקן בכיר מאוד וחלק מהקריירה, העברנו איתו גם בחו"ל (שנה שלמה בספרד). אני חושבת, שתיהיה המשכיות, אומנם לא ממני, אך רואים כישרון מיוחד למשחק הכדורסל על ידי אחי הקטן יונתן.

מילון

ריבאונד
כדור חוזר

בני הרצליה
בני הרצליה היא קבוצת כדורסל ישראלית מהעיר הרצליה, המתמודדת בליגת העל....בעונת 1994/95 חוללה הקבוצה הפתעה מרעישה כאשר ניצחה בחצי גמר גביע המדינה את מכבי תל אביב, ניצחה במשחק הגמר את הפועל חולון (77-88) וזכתה בגביע.

ציטוטים

”"ניצחנו את המשחק וקיבלנו את גביע המדינה מידי הנשיא עזר ויצמן"“

הקשר הרב דורי