מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרות צבאי בשכם

עם סבתא מול המחשב
סיום טירונות בה"ד 4.
תחושתיי בקבלת צו הגיוס

פורצת דרך בתקופתי – התגייסתי לצבא

בהגיעי לגיל שבע עשרה קיבלתי צו גיוס התרגשתי מאד. הורי ואחיי גם כן התרגשו היות ובתקופתי לא היה מקובל שבנות מתגייסות לצבא, לפחות לא במסגרת החברתית תרבותית של הורי. במיוחד לאור העובדה שאני הבת השנייה במשפחה. אחותי  הגדולה, לא התגייסה, לכן הגיוס שלי היה מאד מרגש. היית פורצת דרך לתקופתי. יחסית לבנות דורי, שרובם לא התגיסו לצבא. במיוחד בקרב עדות המזרח, לא היה מקובל שבנות תתגייסנה, בדרך כלל הן הצהירו שהן דתיות וכך קבלו פטור משרו. גם בנות שרצו להתגייס, בדרך כלל בלחץ ההורים ויתרו על הרעיון, אני לא ויתרתי והתגייסתי.

מקבלת הצו בגיל 17, לאחר שנה התגייסתי, שישו ושימחו במשפחה. שרתתי בבסיס טירונים, בשכם בה"ד 13. הייתי פקידת מד"ר (מדריך ראשי). הוצבתי לשרות במשטרה הצבאית בשטחים בשכם. היה לי שרות  צבאי נהדר ונעים בבסיס טירונים.

חוויה מיוחדת מתקופת השרות הצבאי הזכורה לי, במסגרת שירותי הייתי בצעדת ירושלים "צעדת ירושלים היא תהלוכה מסורתית המתקיימת בעיר ירושלים מדי שנה בחול המועד של חג סוכות. לצעדה מגיעים עשרות אלפי בני אדם מהארץ ומהעולם הצועדים ברחובות העיר. בשנותיה הראשונות אורגנה הצעדה על ידי צה"ל ונודעה בשם "צעדת ארבעת הימים" ובהמשך "צעדת שלושת הימים"…הצעדה  הראשונה החלה בשנת 1955 והתקיימה בחודש אפריל, כצעדה בת ארבעה ימים לירושלים…משך השנים צומצמה הצעדה לתוך ירושלים בלבד" (ויקיפדיה)

2-frnkv

תמונתי על רקע הנוף ההררי של שכם

לאחר השחורור התקבלתי לעבודה במנהל הרכב הממשלתי ביפו .כעבור שנה התחתנתי עם בעלי. בנינו משפחה והיום אני משתתפת כסבתא בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי.

הזוית האישית

הנכד: נהנתי מאוד לבלות עם סבתי כמעט כל יום שלישי במפגשי תכנית הקשר הרב דורי. למדתי הרבה על סבתי וסיפורים שאני לא שומע ביום יום.

מילון

בה"ד 4
בסיס הדרכה

ציטוטים

”"אין דבר העומד בפני הרצון".“

הקשר הרב דורי