מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גזע אחד 11 ענפים

זו תמונה של שירה וסבתא שוש
סופיה, בולגריה, 1943. המספרת ואחותה
מהילדות במלחמת העולם השניה למשפחה בישראל

גזע אחד, 11 ענפים

שמי סבינה בוכובזא ילידת 1942. נולדתי בבולגריה בזמן המלחמה. מאחר שהגרמנים נכנסו לבולגריה המלך רצה להגן עלינו מפניהם ולקח אותנו למחנה הסגר שנקרא רוסן שהיה קצת רחוק מסופיה. אני הייתי בערך בת 8 חודשים עם אחיותי ואמא שלי. באותו זמן הייתה תקופה מאוד קשה היה שלג וכמעט ולא היה אוכל היינו שם בערך שנתיים ואחר כך לקחו אותנו חזרה לסופיה ושם גרנו עם סבתא שלי כי אבא שלי היה במלחמה וחיינו שם.

העלייה לישראל

בשנת 1949 עלינו לארץ באונית מסע הייתי בת 7 בערך כשהגענו לארץ היינו בפרדס חנה גרנו באוהלים במצב מאוד לא נעים, היינו שם כמעט שנה. אחר כך סבא שלי בא לקחת אותנו וגרנו אצלו בדירה של חדר אחד ולא היה לנו גג. שמנו קרטונים קשורים בחבל כדי שלא יכנס הגשם. בהמשך למדתי בכיתה א' בבית ספר מקצועי עד כיתה ד' כי אני ואחיותי היינו צריכות לעזור לאמא ואבא בכלכלת הבית.

מאוחר יותר כשהייתי בת 14-15 עבדתי בחנויות בשנות ה-56-57. בשנות ה-60 נישאתי לבעלי יהודה ז"ל נולדו לנו 3 ילדים 2 בנות ובן. הבכורה מילדנו היא רונית שנישאה לסימו משפחת סבה שעבדה כסמנכ"לית בנמל אשדוד וכיום היא עובדת בבורסה לנירות ערך, כמנהלת משאבי אנוש. הבן האמצעי שלי הוא שלמה הוא עובד בעמותה של חסויים הוא עוזר לאנשים קשישים שאין להם משפחות. בתי הצעירה היא רוית שנישאה לבועז סובול כיום היא יועצת חינוכית בבית הספר עירוני ה'.

יש לי 8 נכדים. שלושת הילדים של רונית עדי, עמרי וליהי. שני הבנים של שלמה אייל ואלון ושלושת הילדים של רוית: גל, נועם ושירה. אני גאה בהם ושמחה שיש לי כזאת משפחה נהדרת!

הזוית האישית

היתה חוויה מהנה ומעצבת. נהננו מאו מהפעילות המקרבת בין סבתא ונכדתה.

מילון

מעברה
יישוב זמני במדינת ישראל בשנות החמישים. נועד ליישב עולים חדשים עד למציאת מגורים של קבע. שכונת עולים לישראל.

ציטוטים

”היו לנו חיים פשוטים אבל היינו מאושרים“

הקשר הרב דורי