מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גאווה גדולה לשרת את המדינה

בני ואריאל
בני כעובד בתע"ש
כשיבנה הייתה כפר יבנה

התיישבות
אני ומשפחתי עלינו בשנת 1958 אל ארץ ישראל, בתחילת העלייה לקחו אותם אל העיר דימונה, כאשר כל עיר זו הייתה מדבר ועיר זו הייתה שוממה ושקטה. לאחר מכן נסענו לעבר מעלות עם משפחות נוספות עלו אתנו. רצינו להתיישב שם כיישוב לכל דבר, אך ניסיון זה לא הצליח וכל המשפחות שגרו שם החליטו לנטוש את מקום זה. כל משפחה עברה לעיר שונה, למרות זאת שמרנו על קשר עם כמה משפחות. בני ומשפחתו בחרנו לעלות ליבנה, כאשר אז ליבנה היה קוראים כפר יבנה.

לאט אני ומשפחתי התרגלנו ליבנה, ולאט יבנה החלה להתפתח. שבני התבגר הלך לצבא, הקמתי משפחה. התחלתי לעבוד בתעשייה האווירית עברתי קורס מבנאות מטוסים בהצלחה. עבדתי שם 35 שנה וכעבור זמן יצאתי לפנסיה ועכשיו אני ונכדיי מרוצים.

הם מכנים אותי נהג מרוצים. משום שאני מסיע אותם לבית הספר ובחזרה מבית הספר והם מרוצים.
 
תמונה 1
 תמונה 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הצבא ומלחמות
שירתי  בצבא 25 שנות מילואים, כאשר במהלך כל התקופה זאת החלפתי הרבה תפקידים – מתובלה עברתי לחיל התותחנים. בתותחנים היו עושים אימונים קשים ומעייפים, למזלי עברתי את האימונים בשלום. 
 
מלחמת ששת הימים
השתתפתי במלחמת ששת הימים בשנת 1967, בתפקיד נהג זחל"ם (רכב קרבי של פעם). הסעתי את צוות הפיקוד שניהל את מלחמה.
 

המלחמה נמשכה שישה ימים והימים היו לא קלים. זו הייתה חוויה נהדרת. היינו יוצאים כל בוקר כמה עם משאית אל שטח סיני, כדיי שיהיה אפשר לקחת גלגלים אל המקום, על מנת שיוכלו לגרור את הרכבים על הכביש, וכך היינו לוקחים את כל השלל אל שטח האיסוף. עבדנו מהבוקר עד הערב בכדי להוציא את  השלל החוצה. זה נמשך כמה שבועות, הינו חוזרים עייפים ומותשים. היינו הולכים לישון מאוחר בלילה וקמים בבוקר חזקים ומוכנים לעשות זאת שוב.

 
מלחמת יום הכיפורים
עברתי את מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 גם כנהג בחייל ההספקה. המשימות שהוטלו על כל הנהגים הייתה לספק את כל הגדודיים באוכל, שתייה וציוד נלווה. במלחמה הזו היו הרבה קשיים ונסיעות ארוכות לשטח סיני. בזמנו לא היו פלאפונים, היו שולחים מכתבים וגלויות למשפחה, עד שהמכתב היה מגיע וחזרה התשובה עבר הרבה זמן. לפעמים היו נותנים לחברים לדבר עם משפחתם. הרבה שעות היינו עוברים משום שכדיי להגיע הביתה, זה כרוך בהרבה טרמפים כדיי להגיע הביתה.
 
בלילה היינו מדליקים מדורה, יושבים מסביב, עושים קפה וכל אחד היה מספר את סיפורו האישי.במלחמה זו הרבה נפצעו ונהרגו. זאת הייתה מלחמה קשה במיוחד. 
 
תמונה 3
תמונה 4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מלחמת ההתשה
המלחמה פרצה בשנת 1969. במלחמה הזו בני, דודי, שירת גם כנהג וכחייל. אני שירתי לרוב כנהג המשתתף בפתיחת צירים, שמירות על קו הגבול. במהלך המלחמה היינו רואים במשך שעות את פצצות התאורה שהמטוסים שולחים בכדי להאיר את המטרות, כדיי להפציץ את המקומות באופן מדויק. כתגובה המצרים ירו על פצצות תאורה מרוב שהיו טיפשים והמטוסים לא היו נפגעים. מלחמה זו הייתה קשה ומתישה, אך שרדנו את המלחמה בשלום ובתקווה. 
 
מבצע ומלחמת שלום הגליל
השתתפתי גם במבצע "שלום הגליל", היא פרצה בשנת 1982. במבצע זה דוד בני היה בתפקיד נהג הובלה של תחמושת  והספקה. הדרכים היו קשות ומסוכנות ובכל זאת היו צריכים להגיע ליער כדיי לספק את הצרכים שלהם (מזון, שתייה ותחמושות.) מלבד זאת כאשר היה צורך הינו מסיעים חיילים אל שטח לבנון.  
 
פעולת צמוע
התרחשה פעולת צמוע בשנת 1967 לפני מלחמת ששת הימים. כאשר במלחמה זו אני בתפקיד נהג זחל"ם, נכנס עם יחידת הנדסה לשטח ירדן, כאשר בני מוביל חומר נפץ לשימוש פיצוץ בתים של מחבלים.פעולה זו נמשכה כמה שעות כאשר ידינו על העליונה והפעולה הצליחה חזרנו חזרה אל עבר ישראל כאשר התושבים מקבלים את פנינו בשמחה ובכבוד,רוב המסעדות קיבלו את פני החיילים בשמחה כאשר הציעו להם לבוא לאכול ולשתות. 
 

תמונה 5

 

תמונה 6

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האינתיפאדה
זאת הייתה האינתיפאדה הראשונה, שם לא היה סכינים, נשק חם ולא מתאבדים אך ורק אבנים וברזלים. כשהיינו מסיירים כל מה שבא להם היו זורקים עלינו. כתגובה היינו יורים עליהם כדורי גומי כדיי להבריח אותם ולהפחיד אותם, והם היו מדיי פעם מערבים והיו שורקים לחברים שלהם שריקת אזהרה שהחיילים באים וזורקים עליהם אבנים. ככה היה כל פעם שהיו מסיירים היו חוטפים כדורים , בלוקים וכדומה.
כאשר גם היו עושים סיור רגלי ולא ממונע בשטח המחנה הפליטים בעזה היינו חוטפים גם אבנים, אך זה לא היה יחסית לא מסוכן כמו האנתיפאדות האחרות שהיו נשקים חמים ומאיימים.
 
תשע"ו, 2016
                                                                      

מילון

תעשייה אווירית
תעשייה האווירית לישראל הינה מובילה בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים מהמתקדמים בארץ ובעולם בתחומי החלל, האוויר, הים והיבשה.

ציטוטים

”תחשוב לפני שאתה עושה את המעשה.“

הקשר הרב דורי