מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בת מצווה בבית – רק חתונה באולם

אמה וולריה
אמה בצעירותה
כיבוד, ריקודים ומשחקי חברה בבת מצווה

בת המצווה שלי הייתה בכיתה ז'. אז, כשהייתי ילדה, לא היו עושים את הבת מצווה באולמות, אלא היו עושים בבית. הזמנתי את כל החברים. החברים הביאו מתנות, כמו אלבומים וספרים, ואימא שלי הכינה כיבוד. היו ריקודים. היה ממש צנוע. שיחקו משחקי חברה, והשתוללו קצת .אימא שלי הכינה ארוחת צהריים לכל המשפחה: לדודים, לדודות, ואז חגגו לי, שגדלתי בשנה!הכול היה פעם בבית:  בר מצווה, ברית …  רק חתונה הייתה באולם גדול ויפה!

המשפחה, כדי לעשות אירוע ביתי, הייתה צריכה המון כסף. היו עובדים מאוד מאוד קשה עד שהשיגו את הכסף הדרוש להם. 
ימי התיכון – והצבא
למדתי שנה בבית ספר חקלאי "נהלל". זה היה סוג של פנימייה. ישננו שם והלכו ללמוד בבית הספר.
אחר-כך, למדתי בבית ספר פקידות ומזכירות. מאוד אהבתי ללמוד את מקצועות אלה. למדנו לכתוב מכתבים, חשבונות… ולמדנו מקצועות רגילים כמו חשבון, ספרות, אנגלית וגיאוגרפיה.
למדנו 4 שנות לימוד, ואז ניגשנו לעשות מבחנים וקיבלנו תעודות של משרד העבודה. חילקו את התעודה לפי ציונים, ועם התעודות האלו יכולנו לקבל עבודה בסוף התיכון. עבדנו קצת והתגייסנו לצבא, צבא של בנות.

התפקיד שלי היה פקידת מילואים, שזה כולל גיוס אנשי מילואים לאימון של יחידות משלהם.הכול היינו עושות ידני, מחשב, פתקים. בצבא, אם היה צריך לגייס חיילים או משהו, אז הכל היה ידני. במשרד היו תיקים אישיים של אנשי מילואים עם תמונות של כל איש מילואים. היו מגייסים אותם לפי התפקידים שלהם, וכל זה נעשה ידני.

 
אם היו מצבי חירום, אז היו שולחים חיילים כדי להגיד מה יש ומה קרה ולהגיד לאנשים לבוא להתגייס.
 

מילון

תעודה של משרד העבודה
תעודת מקצוע שקיבל מי שעבר בחינות של משרד העבודה אחרי קורס הכשרה מקצועית או לימודים בבית ספר תיכון מקצועי.

ציטוטים

”בת מצווה חגגו בצניעות בבית. אמא הכינה את הכיבוד“

הקשר הרב דורי