מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בתקופתי היה נהוג להינשא בגיל צעיר

החברים מרמת עמידר ביחד במכל"ל
קשר רב דורי - במכל"ל רמת גן
השכונה שלי רמת עמידר

שמי: יונה חייבי, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר מכלל ברמת גן , התלמידה המלווה אותי היא מעיין אברהמי עם המורה שרי. בתחילת המפגשים שאלו אותנו למה אנו מצפים? ואני עניתי :"אני רוצה מאוד להצליח במחשבים, שאני אלמד ויהיה לי ידע , ושיהיה לי כייף " 

כל חיי אני גרה ברמת גן . נולדתי בתימן בעיר צנעה. עליתי לאץ בשנת 1949, הייתי בת ילדה קטנה בת שלושערך, כשעלינו לארץ ישראל. משפחתי עברה לגור ברמת – גן. למדתי בביה"ס השלום עד כתה ח'.

למדתי בבית ספר השלום ברמת – גן

לדתי בבית ספר  נמצא בשכונת רמת עמידר ברח' אצל, שייך למוסדות חינוך הממלכתיים דתיים בעירבמהלך השנים, הפכו את בית הספר הממלכתי-דתי "שלום" שבקצה רחוב האצ"ל, שהיה על סף סגירה עקב מיעוט הנרשמים אליו, לבית ספר תורני נפרד לבנים הפועל בשיטת זילברמן. בתי-הספר נשארו ממלכתיים ברשות העירייה.

ישיבת רמת גן היא ישיבת הסדר ציונית דתית חסידית, חלוצת הישיבות הציוניות בגוש דן, שהוקמה בשנת ה'תשנ"ד. הישיבה נמצאת בשכונת רמת עמידר ברמת גן. בראשות הישיבה עומד הרב יהושע שפיראובנשיאותה עומד רב העיר הרב יעקב אריאל. בצמוד ישיבת רמת גן, "הישיבה הוקמה בשנת ה'תשנ"ד על ידי הרב יהושע שפירא ובליוויו הצמוד של רב העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל. בתחילה נקבע משכנה בבית הכנסת האשכנזי הגדול בשכונת רמת עמידר. התלמידים הראשונים הגיעו מישיבת מרכז הרב ומהישיבה לצעיריםשעל ידה (ישל"צ), שם לימד בעבר הרב שפירא. בשנת ה'תשס"ה החלה הישיבה בבניית מבנה הקבע ברמת עמידר, והעבירה את לימודיה לבית הכנסת של הרב אריאל בפועל המזרחי. בשנת תשס"ז חנכה הישיבה את משכנה החדש ברחוב האצ"ל ברמת גן.‏"

תמונה 1

ביהמ"ד החדש ברחוב האצ"ל פינת ההגנה ברמת עמידר

נישואים בגיל צעיר

בתקופתי היה נהוג להינשא בגיל צעיר, התחתנתי בגיל 17, צעירה מאוד, לבן זוגי, עזרא חייבי. יחד בנינו בית בישראל ועברנו לגור בשכונת עמידר. בשכונה זו אנו חיים כל השנים. יש לנו ארבעה ילדים , 3 בנים ובת אחת. כבר חמישים שנה אנו ביחד באותו הבית ובאותה השכונה.

  

תמונה 2

 חתונה תימנית מסורתית

חגים ואירועים מיוחדים במשפחתי

שני חגים חביבים עלי במיוחד:חג החנוכה, בחג זה אהוב על המשפחה. כל בני המשפחה מגיעים, אנחנו מכינים סופגניות ולביבות, מדליקיםנרות חנוכה בחנוכייה, הנכדים משחקים בסביבונים. בימי החנוכה אנחנו מבלים יחדיו בכל פעם אצל בן משפחה אחר. חג זה אהוב כי בחג זה הולכים למופעים והצגות עם הנכדים.

תמונה 3

החג השני שבחרתי לספר  עליו , אהוב עלי מאוד הוא חגיגת יום העצמאות ברמת-גן. חג זה היינו נוהגים ללכת ברגל לתל אביב לבלות ולטייל, בפארקים, גנים ובתערוכות.

מילון

ישיבת רמת גן
הישיבה הוקמה בשנת ה'תשנ"ד על ידי הרב יהושע שפירא ובליוויו הצמוד של רב העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל. בתחילה נקבע משכנה בבית הכנסת האשכנזי הגדול בשכונת רמת עמידר.

ציטוטים

”בתקופתי היה נהוג להינשא בגיל צעיר“

הקשר הרב דורי