מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בתחבולת אימוץ עלינו לישראל

שרה יחזקאלי וסתיו בתכנית
שרה יחזקאלי וסתיו קשר רב דורי
עליתי ארצה במבצע שמדינת ישראל ארגנה "מבצע עזרא ונחמיה"

שמי שרה, הורי נתנו לי את השם שרה כי אבי היה רב ואני נולדתי בזמן קריאת פרשת חַיֵּי שָׂרָה. הפרשה היא פרשת השבוע החמישית בספר בראשית. היא מתחילה בפרק כ"ג, פסוק א' ומסתיימת בפרק כ"ה, פסוק י"ח.

נולדתי בעירק, בכפר בראשי.

עליתי ארצה ב-1951 במבצע שמדינת ישראל ארגנה "מבצע עזרא ונחמיה". יום לפני שהוציאו אותנו מעירק באו מרגלים מהארץ וביקשו שנירשם כולנו לעלייה. כמובן שנרשמנו עוד באותו הלילה. אמי הייתה בסוף חודשי ההריון ופתאום אחותי הקטנה נולדה. לא הספקנו לרשום אותה ואז היינו בבעיה. מה עושים? ללא רישומה לא יכולנו לעלות לארץ.

במקרה באותו יום, לשכנים שלנו קרה אירוע מצער – נפטרה להם הילדה. קראו לילדת השכנים בשם תמר. לאחותי שנולדה קראו זמירה. כך נאלצנו להחליף את שמה של אחותי זמירה זמנית לתמר והיא קבלה את התעודה של תמר, בת השכנים שנפטרה, ועלתה לארץ יחד אתם כבתם. 

הגענו לארץ יום אחריה משפחת השכנים שלנו, בגלל תקלה במטוס והורי פחדו מאוד מהמקרה. מספר ימים אחרי הגענו לארץ. עבר זמן עד שמצאנו את המשפחה שאימצה את אחותי והחזירה לנו אותה.

תכנית הקשר הרב דורי

אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי סתיו. את הסיפורים תעדנו והעלינו לספר כתתי "הקשר הרב דורי בביה"ס תל"י רמת מוריה תשע"ד 2014.

 

תמונה 1

 ספר הקשר הרב דורי

 תמונה 2

העשרה

מבצע עזרא ונחמיה: "מבצע עזרא ונחמיה, שנקרא גם מבצע בבל או מבצע עלי בבא, הוא מבצע העלאת יהודי עיראק לישראל כחלק ממבצעי העלאת היהודים מהגלויות במהלך שנות ה-50. המבצע קרוי על שמם של עזרא ונחמיה, מנהיגים יהודים בבבל ובארץ ישראל בתחילתה של תקופת בית שני."

פרשת חַיֵּי שָׂרָה: "פרשת חַיֵּי שָׂרָה היא פרשת השבוע החמישית בספר בראשית. היא מתחילה בפרק כ"ג, פסוק א' ומסתיימת בפרק כ"ה, פסוק י"ח."

מילון

מבצע עזרא ונחמיה
מבצע עזרא ונחמיה, שנקרא גם מבצע בבל או מבצע עלי בבא, הוא מבצע העלאת יהודי עיראק לישראל כחלק ממבצעי העלאת היהודים מהגלויות במהלך שנות ה-50. המבצע קרוי על שמם של עזרא ונחמיה, מנהיגים יהודים בבבל ובארץ ישראל בתחילתה של תקופת בית שני.

פרשת חַיֵּי שָׂרָה
פרשת חַיֵּי שָׂרָה היא פרשת השבוע החמישית בספר בראשית. היא מתחילה בפרק כ"ג, פסוק א' ומסתיימת בפרק כ"ה, פסוק י"ח.

ציטוטים

”השם שרה הוענק לי כי אבי היה רב ואני נולדתי בפרשת חיי שרה“

הקשר הרב דורי