מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בעליית הגג של סבתא

אני וסבתא
חיפה
חוויותיי כילדה משהותי בארגון אמהות עובדות בחיפה

סבתא אורלי מספר על חווית ילדות שהיגיעה מ"אמריקה הגדולה"

חיפה, שנת 1959, בית ספר אליאנס, הדר בחיפה. בסוף כל יום לימודים, הלכתי לסבתא פניה, שם עבדה  כאם בית ב"ארגון אימהות עובדות", שברחוב יחיאל 6. במטבחה הקטן והצנוע היא הייתה מכינה לי ארוחת צהריים, שעבורי הייתה הכי טעימה בעולם. צ'יפס ומלפפון חמוץ עם דג מושט מטוגן "יאמי".

 תמונות מילדותי

תמונה 1

אבל תמיד חיכיתי לתאריך מיוחד מאוד – חנוכה. בחנוכה נערך שוק ארגון אימהות עובדות, שהתבסס על תרומות שנשלחו מ"אמריקה הגדולה" והבלתי נגישה. קצת לפני חנוכה הייתה מגיעה מכולה מאמריקה, שכללה: שמיכות, בגדים, בובות ועוד כל מיני דברים לבית. את כל הדברים היו מאחסנים "בבוידעם" אצל סבתא בעבודה.

אחרי האוכל הייתי עולה לבוידעם, ומשחקת בבובות שהיו כמעט בגודל שלי. בובות לבנות ושחורות שהריחו מריח מיוחד – ריח וניל. יכולתי לבלות שם שעות. הזמן נעצר שם עבורי. אושר גדול מילא את לבי שיכולתי לשחק בבובות מאמריקה.

הזוית האישית

סבתא אורלי אליאס: היה לנו מאוד כיף החוויה הייתה מאוד מעניינת, אני חושבת שזה מאוד חשוב לשמור על מורשת שהילדים יכירו את הסיפורים המשפחתיים ולצערי בדור הקודם לא עשו זאת ומאוד חסרים לי הסיפורים מבית אבי

 אני וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 2

מילון

ארגון אימהות עובדות
ארגון אימהות עובדות (אא"ע) הוא השם שניתן לסניפים שהפעילו את מעונות היום, ארגנו את המתנדבות והעובדות במשק ביתן ועסקו בעבודה התנדבותית קהילתית בישובים השונים ברחבי הארץ.

בוידעם
מחסן בגג

ציטוטים

”"אמריקה הגדולה"“

הקשר הרב דורי