מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים על פי חנה כהן

פעילות במסגרת התכנית
פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
סבתא מספרת על הנעורים שלה

סבתא חנה כהן מספרת על נעוריה בזמן במלחמת ששת הימים

בזמן מלחמת ששת הימים בשנת 1967 הייתה סבתא תלמידה ויצאה לעבוד בחופש הגדול. באמצע היום, התחילו לירות פגזים על ירושלים, הם הגיעו עד למקום העבודה שלה. כל העובדים יצאו לראות מה קרה וראו את הכדורים מגיעים אליהם ושורקים להם באוזניים. זו הפעם הראשונה שסבתא ראתה כזה דבר, ולכן מאוד נבהלה. הבוסית של סבתא, שראתה שהיא מבוהלת, יצאה ולקחה אותה אליה הביתה. הבית היה די קרוב למספרה. סבתא שלי נשארה שם כמה ימים, עד שהצליחה להגיע הביתה, וגם זה בקושי. סבתא מספרת: "הייתה מלחמה מאוד קשה ומהירה".

לאחר המלחמה

סבתא מספרת: "בסיום מלחמת ששת הימים יכולנו לצאת החוצה והבנו שכבשנו במלחמה את מזרח העיר, ויכולנו להגיע לשם בזמן מסוים. זה היה מחזה מדהים: הגענו לכותל ולעיר העתיקה. בירושלים הייתה שמחה, וכל המדינה הגיעה לביקור בירושלים בזמנים ההם." סבתא זוכרת שבתקופה זו חיינו בשלום עם הערבים.

הזוית האישית

נועם: היה לי כיף לשמוע מה סבתא מספרת. מעניין לשמוע על המלחמות בעבר, לדעת ולהבין מה הגדולים מאיתנו עברו. אני מאחל לסבתא בריאות לכל החיים ושתמשיך להיות מאושרת.

מילון

אמונה
לדברי סבתא זה אומר- שאם רוצים יכולים לעשות כל דבר. אמונה, במובנה הרחב, היא מצב פסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה מסוימת היא נכונה (אמת). לפעמים משמש המושג גם לתיאור הטענה עצמה ביחס לאותו אדם. במובנה המצומצם, אמונה מתייחסת רק לעניינים שאינם טריוויאליים, ועשויה להיות מחלוקת לגבי הוכחתם. בשימוש כזה, אמונה מובחנת מידיעה, שהיא תחושת נכונות של עניינים שאינם טריוויאליים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בן אדם צריך להיות כנה לו ולסביבתו, לכבד אנשים, לעזור, לתת“

הקשר הרב דורי