מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בית החינוך לילדי עובדים ע"ש א.ד גורדון בצפון תל אביב

סבתא מרגלית דר עם הנכד איתי שרצר
חצר בית הספר א.ד. גורדון בתחילת דרכו
עבוד ולמד

שמי מרגלית דר נולדתי בתל אביב בשנת 47'. בגיל 6 התחלתי ללמוד בבית הספר היסודי בית החינוך בצפון ע"ש א.ד גורדון. בית ספר ייחודי בשיטת החינוך שלו ברוח א.ד גורדון  – "עבוד ולמד" יום אחד בשבוע היה מוקדש לעבודה: בשירותי ניקיון, עבודה בגינת ירק ("השדה"), במטבח וחדר האוכל, במלאכת יד ונגרות וכד'…. ויתר הימים ללימודים.

כמו כן התלמידים נהגו לאכול ארוחת צהריים בחדר האוכל המשותף. היה נהוג לקרוא למורים בשמותיהם הפרטיים . בבית הספר קיימת "חברת ילדים" – בדומה לחברת הילדים והנוער בקיבוץ.  גוף המורכב מתלמידי בית הספר ותפקידו לארגן את החיים החברתיים באמצעות ועדות: ועדת תרבות, ועדת פועל, ועדת ספורט, ועדת חדר אוכל, ועדת פינת חי וועדות נוספות.

לדעתי, החינוך שקיבלתי בבית הספר הוא חינוך מעולה בנושאים מגוונים: אומנות, מוזיקה, ותרבות בכלל. אני ממליצה על כל השיטות שלמדנו ולגוון בנושאים שנלמדים ובמיוחד בשיטת עבוד ולמד. בעזרה הדדית ובשמירה על הניקיון והסדר במבנה עצמו ולמידה על החיים האמיתיים.

חשוב לי לספר על בית ספר א.ד. גורדון בגלל הייחודיות שלו ובגלל הזיכרונות היפים שיש לי ממנו.

 

%d7%90-%d7%93-%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%93%d7%95%d7%9f
%d7%a4%d7%a1%d7%9c

פסל ילד בחדר המדרגות של הבניין הישן של בית הספר א.ד. גורדון בתל אביב.

כיום הפסל ממוקם ברחבת הכניסה אל בית החינוך בבניין החדש.

 

 

הזוית האישית

מרגלית דר: "חשוב לי לספר על בית ספר א.ד. גורדון בגלל הייחודיות שלו ובגלל הזיכרונות היפים שיש לי ממנו."

על התכנית: "היה לנו כיף ונעים להיפגש ולהיזכר בתקופת הילדות ולהדק את הקשר ביני לבין נכדי איתי שרצר"

הנכד איתי שרצר: "למדתי מהסיפור שבית הספר שלה היה מאוד מיוחד ושהיא הייתה פעילה מאוד בזמנו, ושבבית הספר התלמידים עבדו קשה ושהיא התמודדה עם זה יפה מאוד. אני מאוד גאה בסבתא שלי והלוואי שהייתה יכולה לחיות לעד".

מילון

עבוד ולמד
בבית הספר א.ד.גורדון צריך לעבוד כדי ללמוד.

ציטוטים

”בית ספר ייחודי בשיטת החינוך שלו ברוח א.ד גורדון - \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'עבוד ולמד\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'“

הקשר הרב דורי