מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ביתה של סבתא שולמית כלימי בית של נתינה

סבתא, אמא והנכדה נועה
סבתא שולמית ונכדתה נועה
ביתנו היה פתוח לכל אורח. ובפרט לאנשים עריריים וחסרי בית, בשבתות ובחגים סעדו על שולחננו אורחים רבים

שמי שולמית כלימי ואני סבתא של נועה פדידה. נולדתי בישראל בבית חולים סורוקה בשנת 1964 להורי ברוך ז״ל ואליה פרץ.

במשפחתי היינו שבעה אחים ואחיות, אבי, ברוך, עבד במפעל, ואמי הייתה טבחית ושפית מיוחדת. היא בישלה עבור ילדי בתי הספר באופקים. בשנות 70 וה- 80 כול ילדי אופקים אכלו ארוחה מבושלת בחדר האוכל שהיה בתוך כתלי בית ספר. את האוכל הכינו יום יום במטבח של בית הספר. אמי הייתה הטבחית הראשית, האוכל שהכינה הצטיין בטעמו המיוחד ובהשקעה הרבה והכול בטוב טעם.

עד היום אני פוגשת תלמידים מהשנים ההם, שעוצרים אותי ומספרים על הטעם המיוחד של הבורקסים והמטעמים שאמי הכינה מבצק העלים שהכינה באהבה. היא הכינה הכל במו ידיה, מהבצק ועד למילוי. הם זוכרים גם את טוב ליבה ומאור הפנים והסבלנות שלה לתלמידי בית הספר.

אני זוכרת, שגם בביתנו דאגה אמי לארח כל הזמן, ביתנו היה פתוח לכל אורח. ובפרט לאנשים עריריים וחסרי בית, בשבתות ובחגים סעדו על שולחננו אורחים רבים. זו הייתה הענקה ללא כול תמורה. גם אבי נטל חלק במעשי החסד הרבים.  אבא דאג לעזור ולתת לאנשים, הנתינה הייתה אצלו במקום הראשון. עם הערכים האלו גדלנו, עם נתינה אין סופית שנמשכת עד היום גם אצל הילדים והנכדים.

אבי תמיד היה אומר: הבריאות של ה', הכסף של ה' והמעשים הם שלך. זהו פתגם חזק שהולך איתי לאורך כול  הדרך.

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא שולמית: עם הערכים שגדלנו, אני מבקשת להעביר אותם גם לנכדים. המפגשים הם הזדמנות מצוינת לכך.

מילון

אופקים
אֳפָקִים) היא עיר במחוז הדרום בישראל השוכנת 24 ק״מ צפונית־מערבית לבאר שבע. היא הוכרזה כעיר בשנת 1995. תושביה הראשונים היו עולים ממרוקו ותוניסיה.

ציטוטים

” הבריאות של ה', הכסף של ה' והמעשים הם שלך.“

הקשר הרב דורי