מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ביצה בכיס המכנסיים

תמונה של הנכד ניב המתעד
רמי כבן 20 בקיבוץ ניר-עוז, שם הכלבה עזה
'מתוך סקרנות ורצון לדעת אולי גם לכם יהיה רטיבות'

שמי רמי קורין, שמות ההורים שלי: אבי יעקוב 1913-1998 ואמי אינה(שם) 1920-2006 זכרם לברכה.

שמות אחי ואחותי: האח אורי-בן 78 כיום, האחות בתיה-בת 64 כיום.

נולדתי בתאריך 15.1.1943 בבית חולים בילינסון בפתח תקוה.

זיכרונות מילדותי:

השיעור שהכי אהבתי בבית הספר היה תנ"ך בגלל שאהבתי את הסיפורים שיש בו, השיעור שהכי פחות אהבתי היה אנגלית כי פשוט היה קשה לי לזכור את המילים [כנראה למבחנים ולהכתבות].

בילדותי שיחקנו משחק שקוראים לו "5 אבנים": "המטרה היא להעיף אבן באוויר ולתפוס אותה". "לאחר מכן לזרוק שתי אבנים, שלוש, ארבע, בקיצור עד חמש. לפי החוקים אסור שאבן תיפול, במידה והצלחנו להגיע לשלב הזה, זורקים את כל 5 האבנים באוויר ותופסים אותן על גב היד. מי שמצליח הוא הזוכה.

טקס בר המצווה שלי היה בחודש נובמבר 1957. בבר המצווה שלי, פרט לכך שעליתי לתורה ושרתי את ההפטרה, לא עשיתי דבר מיוחד, אבל משהו מיוחד שאני זוכר הוא שאח שלי אורי,  לא הגיע לבית הכנסת [כשעליתי לתורה] מכיוון שהוא היה בצבא ובדיוק החלה המלחמה עם מצרים . מלחמת "מבצע קדש".

בילדותי היו לי שני חברים, קראו להם דני וגדעון, הכי אהבנו לשחק כדורגל בגן הציבורי. (הגן הציבורי היה בין הרחובות "ויתקין" ו"משה הס" בעיר חדרה).

למדתי בבית ספר מקצועי שקוראים לו עמל חדרה, הייתי במגמת מכניקה ומכונות חקלאיות, אנחנו היינו המחזור הראשון שסיים 4 שנות לימוד. היו לנו רק מורים, חלקם אהבו אותי וחלקם לא, אני לא אהבתי אותם. רק את המחנך שלי אהבתי. המורים דווקא לימדו טוב אלא שאני לא רציתי ללמוד.

בילדותי גרנו בחדרה שהייתה אז מושבה קטנה ובה לסבא וסבתא שלי (ההורים של אבא שלי שגרו בכפר ברנדייס), היה משק חקלאי. במשק הם גידלו תרנגולות, אווזים, תרנגולי הודו ושדה תלתן ששימש כמזון לבעלי חיים. אני נהגתי לבקר אצלם לעתים מאוד קרובות, עזרתי בעבודות המשק כגון: איסוף ביצים, חלוקת אוכל ומים, ובנוסף נהגתי לשחק במחבואים עם בני הדודים. לעתים קרובות הייתי נשאר ללון בלילה ובאחד הימים כשעזרתי לאסוף ביצים, מצאתי ביצת תרנגולת קטנה כשל ביצת יונה ומכיוון שלא התאימה לשימוש או מכירה, שמתי אותה בכיסי והמשכתי לאסוף ביצים . לאחר ארוחת הצהריים, הלכתי לנוח ושכחתי מקיומה של הביצה בכיס. כשהתעוררתי, חשתי ברטיבות במכנסיי בכיסי השמאלי, הביצה התפוצצה בעת שהסתובבתי במיטתי תוך כדי שינה .

 

הזוית האישית

יש כלכך הרבה דברים שהייתי רוצה לספר שלמדתי מעבודה זו אך בקצרה, אני יכול לומר שבזכות עבודה זו למדתי הרבה יותר על שורשיי ועל האנשים שלא הכרתי מזמנים עברו, בנוסף אחרי העבודה אני הכרתי יותר טוב אנשים שכבר אני מכיר באמצעות הסיפורים שהם סיפרו לי עליהם. תהליך עשיית העבודה היה מאוד אינטנסיבי אך גם מאוד כיפי ומעניין. אני ממליץ בחום לכל תלמיד כיתה ז לעשות את עבודת השורשים בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

ברנדייס
שכונת ברנדייס היא שכונה בעיר חדרה שהוקמה ככפר ברנדייס בשנת 1927 וצורפה לעיר חדרה לאחר קום המדינה.

ציטוטים

”רמי: לסבא וסבתא שלי היה משק חקלאי(מסתתר בזה סיפור)“

הקשר הרב דורי