מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ההיכרות של דודה מרי

עם אימא בריאיון שערכנו יחד
עם דודה מרי בתכנית הקשר הרב דורי
איך דודה מרי הכירה את ברוך

שמי אורי כהן, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, יחד עם דודתי מרי. השנה הנושא הנבחר בתכנית הקשר הרב דורי היה: אהבה. בדקתי במקורות מה זאת אהבה?

הגדרה: אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עזה או אחדות עמוקה כלפי ישות כלשהי: אדם, בעל-חיים, חפץ ואף רעיון.

"אהבה מאופיינת בחיבה, חיפוש אחר קרבת הנאהב, דאגה לו ובקשת טובתו. האהבה יכולה גם להתבטא בצורה רכושנית ולפעמים אף אובססיבית כלפי הנאהב. אהבה לרוב אינה כפופה לרצונו של האוהב. כאשר האהבה אינה ממומשת, היא יכולה להיות גם מכאיבה ולא נעימה. טרגדיות רבות עוסקות באהבות בלתי ממומשות ותוצאותיהן". (ויקיפדיה)

ערך זה מתבטא לאורך המפגשים שלי עם הדודה שלי … במפגשי התכנית הכרתי יותר את דודה שלי ואני מרגיש שהקשר שלי איתה התהדק במהלך המפגשים איתה.

ההכרות של דודה מרי עם דוד ברוך

דודה מרי סיפרה לי:

"נולדתי במצריים. למדתי בבית הספר ערבית וצרפתית. סיפור שלא אשכח עד היום הוא: שיום אחד הסתובבתי עם אמי בשוק, לפתע תפסו הערבים שהיו שם את אמי בשבי, בלי הודעה מוקדמת, בלי להסביר. בסוף היא הצליחה לברוח. האם לא חזרה יותר, היא נפטרה. אני, הצלחתי להימלט מהמקום וכך למעשה ניצלו חיי.

כאשר סיימתי בית ספר יסודי, עליתי עם הוריי בשנת 1948 לישראל, בקום המדינה. שם הכרתי את דודו של אורי, ברוך. ברוך עבד במשטרת החופים בטבריה. הוא היה גבר נאה, מקסים, טוב לב וגבוה. התאהבנו ממבט ראשון זו בזה. במהלך החיזורים, לפני שהתחתנו כתבנו מכתבים בצרפתית זה לזו, מכתבים ששמרנו עליהם עד היום. הודענו למשפחותינו כעבור שנה כי אנו מעוניינים להתחתן. זכינו בברכות המשפחות ואף דודה שלי הביאו לנו בית בטבריה, בית מקסים ליד קופת חולים "מכבי", מעל בנק "יהב" שבו אני ואורי גרים בו עד היום.

התחתנתי בגיל 16 ונולדו לנו 6 בנים מקסימים ו-8 נכדים מתוקים ומקסימים שנותנים לנו המון סיבות לחייך.

הכנו מצגת מהמפגש בנושא גלגולו של חפץ

 

 

הזוית האישית

אורי כהן: מאוד נהניתי לשמוע ולהקשיב לדודתי מרי ולהכירה לעומק בזכות המפגשים בתכנית הקשר הרב דורי.

דודה מרי סיפרה שהיא מאוד נהנתה במפגשים אלו. היא ציפתה בכיליון עיניים כבר למפגש הבא. שנינו למדנו רבות האחד מהשני.

מילון

אהבה
אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עזה או אחדות עמוקה כלפי ישות כלשהי: אדם, בעל-חיים, חפץ ואף רעיון. אהבה מאופיינת בחיבה, חיפוש אחר קרבת הנאהב, דאגה לו ובקשת טובתו. האהבה יכולה גם להתבטא בצורה רכושנית ולפעמים אף אובססיבית כלפי הנאהב. אהבה לרוב אינה כפופה לרצונו של האוהב. כאשר האהבה אינה ממומשת, היא יכולה להיות גם מכאיבה ולא נעימה. טרגדיות רבות עוסקות באהבות בלתי ממומשות ותוצאותיהן. ויקיפדיה

ציטוטים

”לפתע תפסו הערבים שהיו שם את אמי בשבי, בלי הודעה מוקדמת, בלי להסביר“

הקשר הרב דורי