מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אלי עלה ממצרים

סבא אלי עלה ממצרים בהפלגה
סבתא רחל עלתה לישראל מלוב בהפלגה
העלייה של סבא שלי

סבתא שלי רחל ללוש

שם הסבתא שלי הוא רחל ללוש היא נולדה בעיר טריפולי שבלוב. היו לה ארבעה אחים: ישראל, אליהו, משה ועמוס וארבע אחיות. שמות האחיות של סבתאשלי הן: פנינה, יהודית, מזל ושושי.

סבתא שלי השתתפה איתי בתכנית הקשר הרב דורי וסיפרה לי על סבא שלי אלי ללוש.

סבא אלי ללוש

סבא אלי ללוש נולד במצרים בשנת 1959. הוא עלה לארץ ממצרים בשנת 1962. גם לסבא שלי היו חלומות, חלומו של סבא שלי בילדותו היה תמיד להיות עם הסבא האהוב שלו והיה רוצה בחלומו הטוב שסבא יהיה איתו גם כעת בארץ ישראל. לדאבונו זה לא התגשם, סבא רבא שלי, אבא של סבא שלי שאף לעלות לארץ ישראל ומכר את כל רכושו שהיה לו במצרים כדי לעלות לארץ והוא לא זכה. סבא רבא שלי נפטר באנייה בה עלו לארץ ישראל והצער היה גדול מאוד עד היום.

לסבי וסבתי יש נכדים ונכדות והנכדים שמותיהם: נועה, נטע, נגה וניר. דניאל, שרון ואורי. סבתא סיפרה לי שכל הנכדות והנכדים נולדו בבית חולים פוריה שליד טבריה.

סבתא רחל סבא אלי שרון

הזוית האישית

גם לי כמו לסבא רבא שלי יש חלומות. החלום הראשון שלי הוא להיות דוקטור מתמחה ברפואת אף אוזן וגרון. החלום השני שלי הוא להיות שחקן תאטרון והחלום השלישי שלי הוא להיות מהנדס. אני מקווה להגשים את חלומותיי.

מילון

קהילה יהודית בקהיר
ערב הקמת מדינת ישראל היו בקהיר 41,860 יהודים. עד 1956 עלו רובם בעזרת שליחי התנועה הציונית , ויתרם עלו אחרי מלחמת 1967. מאגרי מידע בית התפוצות

ציטוטים

”סבא רבא שלי נפטר באנייה בה עלו לארץ ישראל והצער היה גדול מאוד עד היום“

הקשר הרב דורי