מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בטיול לאירופה נפגשו סבא וסבתא

סבתא מלי עם אילון
החתונה
סבתא מלי שושני מספרת לאילון על ילדותה

ילדות בתל אביב
נולדתי בדצמבר 1947 בתל-אביב. הורי אימי ילידת ירושלים ואבי יליד רוסיה. הוא הגיע לארץ בגיל עשר והתחנך בארץ. הוא גר בנווה צדק . זו הייתה השכונה הראשונה  של תל-אביב. הוא למד בבי"ס חקלאי מקווה ישראל כי החקלאות הייתה אז אידאל ציוני.
 
כאמור אימי הייתה ירושלמית והכירה את אבי כאשר הגיעה לתל-אביב למסיבת פורים. הם התחתנו ונולדו להם שלושה ילדים ואני הייתי הבת האמצעית. גרנו בתל אביב באזור קולנוע מוגרבי. למדתי בבי"ס יסודי תל-נורדאו ואח"כ המשכתי בתיכון עירוני ה'.
 
סבתא מלי בילדותה (הדמות באמצע)
 
תמונה 1
 
בצבא הייתי בחיל האוויר ולאחר הצבא המשכתי ללמוד באוניברסיטת ת"א במדעי החברה בחוגים סוציולוגיה ומדעי המדינה. בזמן הלימודים באוניברסיטה עבדתי בספרית מדעי החברה שבאוניברסיטה. לאחר סיום הלימודים החלטתי לנסוע לחו"ל (פעם ראשונה בחיי). הטיול היה לאירופה הקלאסית. לשמחתי פגשתי את בעלי גדעון בטיול הזה. גם הוא נסע עם סיום לימודי ראיית חשבון לטיול הסטודנטים הזה. התחתנו בשנת 1971. החתונה הייתה באוניברסיטת ת"א. בתחילה גרנו ברמת אביב וכאן נולדה בתי.
 
 
תמונה 2
 
בתי הבכורה עינת, אימא של אילון נכדי, עמו אני משתתפת השנה תשע"ה, בתכנית הקשר הרב דורי. לקראת לידתי השנייה עברנו לנאות אפקה וכאן נולד דרור, בני הקטן. בשנת 1992 עברנו לגור בשיכון דן עד היום.
 
לאחר הלימודים עבדתי במוסד להכשרה וייעול הבנייה בתפקידי כוח אדם. לאחר לידת בני החלפתי את מקום העבודה ועברתי לעבוד ברשת בתי ספר אמי"ת. כאן עבדתי בהנהלת חשבונות במערכת התשלומים. עבדתי שם עד שפרשתי לגמלאות.
 
בעלי גדעון עבד בתחילה במשרד רואי חשבון סומך חייקין ואח"כ עבר לעבוד בבנק הפועלים עד שפרש לפנסיה.
 
כיום שנינו פנסיונרים. אנחנו מטיילים, שומעים הרצאות, אני משחקת ברידג'. אנחנו עוזרים לנכדים. אנחנו מקוים שנוכל להמשיך לעזור להם גם בהמשך.
 

מילון

אידאל
שאיפה, חזון, משא-נפש, מופת, שיא השלמות, חלום שמנסים להשיגו.

סוציולוגיה
מדעי החברה, תורת מבנה החברה, טיפול בחברה, שיפור החברה.

ציטוטים

”בסיום הלימודים, בטיול לאירופה הקלאסית. לשמחתי פגשתי את בעלי גדעון בטיול הזה“

הקשר הרב דורי