מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מגילת אסתר שנכתבה ע"י אבי, משה ז"ל

גל וסבא בחדר מחשבים
אני בגיל 17
בטבעת זו ובמגילה זו נזכור אתכם תמיד

אני אלי בן חמו סבא של גל גרייבסקי, יליד שכונת מוסררה בירושלים. נולדתי בשנת 1950. בחרתי לספר על שני פריטים חשובים בחיי שהם גם מזכרת מהוריי ובכך אני מקיים חלק מצוואת הוריי. הפריטים משמשים גם זיכרון לכל המשפחה.

הורי, משה ורוחמה, זיכרונם לברכה

תמונה 1

מגילת אסתר שנכתבה ע"י אבי, משה ז"ל

זוהי מגילת אסתר כשרה הכתובה על קלף את המגילה הזו אבי, משה ז"ל ביקש לכתוב בחייו את המגילה בעקשנות שתהיה כשרה. הוא היה קורא במגילה הזו בכל שנה בפורים ולפני שנפטר הוא העביר לי את המגילה וביקש ממני לקרוא במגילה גם לסבתא רוחמה בביתה כל שנה בפורים. הייתה לו בקשה נוספת שהמגילה הזו תעבור בהמשך לדור הבא כדי שיהיה המשך (קריאת המגילה) לדורות הבאים ונזכור אותו תמיד (חשוב לציין שאבי משה מעולם לא ידע קרוא וכתוב ולמרות זאת הוא ביקש לכתוב את המגילה כדי שהמשפחה תמשיך להשתמש בה ועד היום אני משתמש בה כל שנה בפורים ומקווה להעביר אותה לדור הבא ולקיים את צוואתו).

הפריט הראשון הוא מגילת אסתר שנכתבה על ידי אבי משה ז"ל

תמונה 2
אני רוצה לציין שהחלום של סבא משה היה לכתוב ספר תורה, אך מכיוון שלא היה להם כסף, הוא החליט לכתוב מגילה.

טבעת הנישואין של הורי

הפריט השני טבעת נישואין של הוריי ונמסרה לי על ידי אמי רוחמה ז"ל לפני שנפטרה.

הטבעת הזו היא טבעת הנישואין של ההורים שלי משה ורוחמה בן חמו הטבעת הזו הייתה על האצבע של אמי, רוחמה כל חייה ומעולם לא הסכימה להוריד אותה מאצבעה. לימים היא חלתה ודקות לפני מותה היא הורידה את הטבעת והעבירה לי אותה ובקשה ממני לשמור את הטבעת הזו שהיא מסמלת את סיפור הנישואין שלה עם סבא משה. בתקוה שזה ישמש את כל המשפחה כדוגמא לנישואין מוצלחים והמשך האחדות במשפחה וכאמור שמאוד התרגשתי ומאז אני שומר את הטבעת והיא מאוד חשובה לי

טבעת הנישואין של אמי רוחמה ז"ל

תמונה 3
אמא ואבא זוכרים אתכם תמיד ומתגעגעים אליכם!

הזוית האישית

אליהו בן חמו: ההשתתפות בתכנית הייתה עבורי חוויה מדהימה מהתכנית למדתי כמה היה חשוב לי שגל תלמד על משפחתי ועל קורות החיים שלי ושל המשפחה וגיליתי שיש המון נושאים שהיא לא הכירה מעולם על משפחתי, למשל ששני אחיי שנפטרו לפני שהיא נולדה וגם את סיפור המגילה והטבעת. אני מאוד נהניתי מההשתתפות בתכנית וגם אני למדתי דברים חדשים שלא הכרתי על נכדתי גל.

מילון

צוואת ההורים
הערכים והחזון שהשאיר אדם לאחר מותו, מורשת

ציטוטים

”שני פריטים חשובים בחיי שהם גם מזכרת מהוריי ובכך אני מקיים חלק מצוואתם“

הקשר הרב דורי