מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בחיל ובכוח

סבתא טובה וניר
חגיגות חג הפועלים
העליה לארץ של סבתא טובה

העליה לארץ 
עליתי לארץ מהעיר גדנסק שבפולין. מאחר ואבי שירת מספר שנים בתור קצין בצבא פולין סורבנו לקבל אישור עלייה לארץ. אבי נאלץ להסדיר את כל הנסיעה בסוד. הורי הכינו את כל הניתן לקחת במזוודות. האישון לילה הם העירו אותי ואת אחותי לאה בלילה ויצאנו לתחנת הרכבת .
אין צורך לומר כמה היינו מתוסכלות. אני, שכבר למדתי בבית הספר, רקדתי בלט וניגנתי על פסנתר, לא הבנתי ולא רציתי לעזוב. אך כמובן שזה לא עזר לי ויצאנו לדרך.
ברכבת לילה יצאנו לעיר נמל שצ'צ'ין ושם עלינו על אוניה גדולה ובה הפלגנו לצרפת. מאחר וזה היה חודש אפריל הים היה די סוער ורוב הנוסעים הרגישו רע מאוד ונשארו בתאיהם. אני הרגשתי מצוין והתרוצצתי על הסיפונים יחד עם ילדים נוספים. בהגיענו למרסיי שבצרפת התברר שאמי ואחותי חלו במחלת החזרת. הם הועברו לבית חולים ואני ואבי עברנו לבית מלון. כמובן שזה עיכב את המשך נסיעתנו במספר שבועות. בתקופה זו אבי נסע לביקורים לבית החולים ואני נשארתי בבית המלון בהשגחת בעלי המלון שפינקו אותי מאוד – הם לקחו אותי ללונה פארק ולטיולים, וכך הכרתי מקומות חדשים. לאחר כשישה שבועות המשכנו בנסיעתנו לארץ באנייה אנגלית ששמה "המלכה אליזבת". האנייה הייתה מפוארת ונהנינו בה מאוד. הגענו לנמל חיפה בראשון למאי 1957.
 תמונה 1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ההתאקלמות בארץ
באותו יום שהאנייה עגנה בנמל חיפה חגגו עובדי הנמל את חג הפועלים הבינלאומי ולכן ירדנו מהאנייה רק למחרת. לאימי הייתה בארץ משפחה שחיכתה לנו בנמל ונאלצה להישאר לילה נוסף בחיפה. לאחר מכן גרנו קצת אצל דודתי בגבעת עלייה ולאחר מספר חודשים עברנו לדירתנו בגני תקווה.
בגני תקווה התחלתי את לימודי בבית ספר בכיתה ה'. בתחילה היה קשה בגלל השפה וחוסר ידע בחומר, אולם תוך זמן קצר השלמתי את החומר והתאקלמתי בחברה ובסביבה.
 
תשע"ו, 2016
 
 
העשרה: אחד במאי

יום הפועלים הבינלאומי, ובשמו הידוע יותר אחד במאי, מצוין ב-1 במאי כביטוי לסולידריות בין ארגוני עובדים וכביטוי למאבק למען תנאי עבודה טובים יותר. להמשך קריאה לחץ כאן

מילון

חזרת
חזרת (שם מדעי: Mumps) היא מחלה זיהומית נגיפית, הפוגעת בבלוטות הרוק ובבלוטות מתחת לאוזניים. לפני המצאת החיסון הייתה החזרת מחלה נפוצה בקרב ילדים.

ציטוטים

”מאחר וזה היה חודש אפריל הים היה די סוער ורוב הנוסעים הרגישו רע מאוד “

הקשר הרב דורי