מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בובע אסתר

גוסטאב וקאשיה דיל
הנינים של בובע אסתר
השגחה פרטית - חסידי אומות העולם

הסיפור שלי הוא על סבתא רבתא מצד אימא שהחדירה אמונה בלתי רגילה בהשגחה פרטית.

קראנו לה בובע אסתר ז"ל, היא נולדה בוורשה למשפחה של חסידי גור.

בתקופת המלחמה הנוראה (מלחמת העולם השנייה) נשארה לבד. כאשר התחילו המשלוחים לטרבלינקה (קיץ 1942) הבינה שנחרץ גורלה. בובע אסתר ניסתה לחשוב, על כל מיני תחבולות איך לצאת מהגטו. במזל רב הצליחה להימצא בצד השני כשהתחילו שוב הצרות.

איך היא תוכל להסתתר מהגרמנים ימ"ש?

במשך שישה חודשים עברה ממסתור למסתור בלי למצוא מקום בטוח.

חברה פולניה בשם מריה – ניסתה לעזור לה, אבל בעיר הגדולה הסכנה ערבה בכל פינה. יום אחד חברתה הודיעה לה שהגיע לעיר דוד פנסיונר שכעת גר עם משפחתו בחווה, 60 ק"מ מוורשה. אדון גוסטב דיל היה מהנדס רכבות, אדם אציל, תרבותי, בן של כומר אנגליקני. הצו הגרמני אסר על הפולנים לעזור ליהודים ולו בחתיכת לחם. בלי שאלות אדון דיל לקח את בובע ל"נג'ניעץ". אשתו קאשיה ושני ילדיה קיבלו אותה באהבה, בובע נשארה שם עד שחרור המקום ע"י הצבא האדום.

החסד של משפחת דיל לא נגמר עם השחרור, אחרי המלחמה הם דאגו שבובע אסתר תחזור למשפחתה ותתחבר שוב לעם ישראל. כל החיים בובע אסתר הודתה להקב"ה על החסד הגדול שגמל לה. היא אהבה מאד לספר את סיפור חייה הנפלאים, ואף פעם לא שכחה להזכיר את המילה השגחה פרטית.

אדון דיל סיכן את עצמו ואת משפחתו במעשה גבורה בלתי רגילה ומסירות נפש לאהבת האדם, הוא הוכיח שהצלם האנושי ברגעים הכי קשים לא נעלם מהאדם.

משפחת דיל קיבלה אות הוקרה מ"יד ושם" כחסידי אומות העולם.

תמונה 1

הזוית האישית

נתאי צדק מביא את סיפורה המרגש של אסתר בובע – סיפור על חסידי אומות העולם שהצילו אותה.

מילון

חסיד אומות עולם
בהתאם לחוק הישראלי ניתן התואר "חסיד אומות העולם" למי שאינו יהודי, ופעל למען הצלת היהודים בתקופת השואה תוך סיכון חייו. התואר ניתן בהתאם לחוק יד ושם משנת 1953. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הצו הגרמני אסר על הפולנים לעזור ליהודים ולו בחתיכת לחם.“

הקשר הרב דורי