מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בואם של סבא וסבתא לארץ

בית הספר נופים- קשר רב דורי
יובל שנים לסבא וסבתא רובינפלד
הכינו גב ורות

סבא יצחק וסבתא שולה נולדו בעיר לבוב בפולין. סבא נולד בשנת 1908 וסבתא נולדה בשנת 1910. בשנת 1935 סבא הודיע למשפחה שהוא עולה לארץ ישראל. הוא ניסה לשכנע  את סבתא שולה לעלות  ביחד לארץ.
לסבתא היה מאד קשה לעזוב את עיר מולדתה, ואת משפחתה, לא הייתה לה ברירה וסבא וסבתא התחתנו ועלו לארץ בשנת 1935.לסבא נשארו 8 אחים ואחיות  בלבוב ולסבתא נשארו 3 אחים ואחיות. כמובן  שגם הסבים והסבתות משני  הצדדים נשארו בפולין.
סבא וסבתא הגיעו כחלוצים. הם הגיעו לעיר תל אביב, מיד שכרו דירה קטנה, והתחלקו עם עוד 3 משפחות בדירה אחת וכולם בשלו במטבח קטן מאד סבא יצחק לא פחד משום עבודה, ומיד מצא עבודה כנגר. סבתא ידעה לתפור והלכה לעבוד כשוליה אצל תופרת ידועה בצל אביב.› בתקופה זו הבריטים שלטו בארץ ולמדינה קראו פלשתינה. 
›סבא יצחק הקים מפעל למכניקה עדינה בדרום תל אביב.
בתקופה זו הבריטים שלטו בארץ ולמדינה קראו פלשתינה. ››בשנת 1948 פרצה מלחמת השחרור.  סבא יצחק היה "בהגנה" ימים שלמים לא היה בבית. כל גידול הילדות נפל על סבתא שולה, וכמובן גם אחזקת הבית. .סבתא שולה הייתה עקרת בית וגידלה שתי בנות לאה ורות. לאה הייתה בת שבע ורות בת ארבע. ›סבא יצחק הקים› הקים מפעל למכניקה עדינה בדרום תל אביב. ››
››סבא וסבתא התגוררו בשדרות בן גוריון בתל אביב. ברחוב הזה התגורר ראש ממשלת ישראל הראשון מר דוד בן גוריון). במלחמת השחרור היה מקלט בכניסה  לבית היו הרבה אזעקות , כמעט בכל יום , ואם הישמע האזעקה  סבתא שולה הייתה תופסת את שתי הבנות בבהלה, ורצה מהר מאוד מהקומה השלישית למקלט. הייתה תקופה מאוד קשה במדינה.
 
 בשנת 1985 סבא וסבתא רבא שלי משפחת גב חגגו 50 שנות נישואים. 
 

מילון

יובל
חמישים שנה

ציטוטים

”" התקופה הקשה במלחמת השחרור תש"ח“

הקשר הרב דורי