מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים שלי

משלוחי מנות מכיתת הותיקים
מלחמת ששת הימים
המלחמה האישית שלי

מלחמת ששת הימים שלי

רקע

"מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר – ב' בסיוון ה' תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה". (ויקיפדיה).

מלחמת ששת הימים

תמונה 1

סיפורה של שושנה סדרס, כפי שתיעדו התלמידים: דנה שלום עדן זועבי

השנה אנחנו מציינים 50 שנה למלחמת ששת הימים. אני זוכרת את המלחמה…

היו לי שתי בנות קטנות והמצב היה מפחיד. את כל הגברים לקחו לצבא. בעלי עבד בחברת "בזק"  והוא היה אחראי על הקשר במחנות צה"ל, כך שלא היה לו זמן בשבילנו. לבית ולמשפחה אני דאגתי. הבאתי מישהו והוא עזר לנו לחפור בור – שוחה להגנה, זה היה סוג של מקום מחבוא תחליף למקלט, בגינה של הבית שלנו.

אני זוכרת שהיו נשמעות אזעקות כל הזמן וכשהן היו מתחילות דאגתי לבנות ורצתי איתן למקלט – לשוחה בגינה. פעם אחת הייתה אזעקה ונכנסנו למקלט. הייתה הפוגה ויצאתי מהמקלט ופתאום אני רואה שני מטוסים סורים ליד הבית שלי! הוא היה יכול להפציץ אותנו! אחר כך שמענו שהם הפציצו את מחנה עמוס וחיילים נהרגו ונפצעו שם.

בעלי עבד לילה ויום ותיקן את קווי התקשורת הוא היה איש חרוץ מאוד, בן אדם מצטיין. אני גידלתי את הבנות לבד, הייתי רצה לקניות במכולת, בהפוגות בין האזעקות, כדי לקנות לחמניות בבוקר וחוזרת מהר. הייתי הולכת לשוק לבד סוחבת את האוכל לבד היה לי מאוד קשה.

שישה ימים בשבוע עבדתי באופטיקה וחמותי שמרה על הבנות. כשחזרתי הביתה לא ידעתי מה לעשות קודם: לקלח אותן, לדבר איתן או לפנק אותן ולהרגיע אותם – עברנו תקופה קשה של לחץ וחרדה.

מלחמה ארורה!

אני משתתפת השנה בלימודים עם כתת המבוגרים ותלמידי בית הספר חט"ב אורן, עפולה. זה קישור למפגש היפה שחגגנו בפורים

 אני והתלמידים בבית הספר

תמונה 2

 

לקובץ הסיפור

הזוית האישית

כתת מבוגרים

שושנה סדרס השתתפה השנה בתכנית כתות מבוגרים שהתקיימה בבית הספר חט"ב אורן בעפולה. התלמידים: דנה שלום עדן זועבי נפגשו עמה, שמעו את סיפוריה ויחד  בחרו את הסיפור לתיעוד.

 

מילון

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר - ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה. - ויקיפדיה.

רוזה
תרגום נפוץ ל"שושנה"

ציטוטים

”לא ידעתי מה לעשות קודם: אם לקלח אותן או לחבק אותן“

הקשר הרב דורי