מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

את האמא שלו פגשתי קודם…

נעמה עם סבתא רחל בתכנית
סבתא רחל וסבא רני
ההיכרות של סבתא רחל וסבא רני

אני ילידת מושב טל שחר. שירתתי בבסיס חיל האוויר אי שם בארץ. באחד מימי חמישי היה ערב סגור בבסיס, חברתי דאז, ששמה טובה, ביקשה ממני לשגע בטלפון בחור שהיה לשעבר חבר שלה והם נפרדו. בשיחת הטלפון הבחור, רן, שנשמע מאוד נחמד וסימפטי, שאל אותי: "איך את מבלה את השבת?".

הוא אמר לי: "אני וחבריי נוסעים לחרמון ביום שישי ולנים בלילה בקיבוץ דן, ורק למחרת אנו חוזרים הביתה" מאחר והוא נשמע לי רציני ואמין אמרתי לו שאני יודעת לשמור על עצמי ואיני מתנגדת להצטרף אליו ולטייל בחרמון. בעקבות כך שאלתי אותו מה הכתובת שלו, ואמרתי לו שאגיע אליו ביום שישי.

כשביקשתי ממפקדי לצאת שעה אחת קודם (כי עלי להגיע לצפון) הוא לא אישר לי ולכן יצאתי מאוחר מהבסיס, נסעתי הביתה, סידרתי תיק. אמי שאלה אותי "את בטוחה שאת רוצה לנסוע לחרמון בשעה כזו ועוד עם בחור חדש שאת לא מכירה?" אמרתי לה שלא תדאג ויצאתי לחיפה.

השעה הייתה כבר 14:00 (השעה שבההתכוונתי להגיע לחיפה) והייתי קצת מודאגת מהשעה המאוחרת שאגיע, כי בשעה זו הייתי עדיין בביתי שבמושב טל שחר שבפרוזדור ירושלים. המסע לחיפה נמשך מספר שעות ורק בסביבות השעה 17:00 הגעתי לחיפה, לכתובת שקיבלתי. הבחור, שכנראה חשב שזו מתיחה, החליט ביחד עם חבריו שלהמתין עד 16:00 זה מספיק והם יצאו לדרך בשעה זו (בזמן ההוא לא היו טלפונים ניידים).

הגעתי לבית הבחור והופתעתי לשמוע מאמו שהם נסעו לפני שעה לחרמון. האכזבה והרגשת הפספוס הייתה גדולה. רגשות האשם של אמו של הבחור על צורת התנהגות בנה הביאו אותה להזמין אותי לישון אצלם ולהמתין למחרת לשובו של הבחור. ניסיונותיי להסביר לאם הבחור שיש לי חברה קרובה בכרמל הצרפתי ואסע אליה עלו בתוהו, אמו של הבחור התעקשה וראתה בזה נחמה מתנצלת ולא ויתרה לי על אירוח אצלם.

למחרת בבוקר, בשבת, נאלצתי להצטרף להורי הבחור, שנסעו לדודתם בקריית אליעזר. במוצאי שבת הבחור חזר טרם שובם של הוריו ושלי מהדודה והופתע לראות על הכיסא מדי חיילת בחיל האוויר. הגענו הביתה וראיתי שהבחור התמלא חיוך רחב מאוזן לאוזן. גם אני התמלאתי חיוך רחב ויצאנו לסיבוב בחוץ ובמהלכו קבענו שנלך ביחד לראות בערב סרט.

שבוע לאחר מכן הבחור הגיע אלי הביתה בשבת וכך התחילה לה מערכת היחסים בינינו. יצאנו ביחד שנתיים וחצי והחלטנו להתחתן. כמובן שלימים הבחור הזה הוא בעלי. 

החלטנו שמקום מגורינו יהיה בחיפה כי התאהבתי בעיר זו וראיתי בה עיר מיוחדת מבחינת אנשיה ויופיה.

העשרה

טל שחר: "טַל שַׁחַר הוא מושב הממוקם מזרחית לגדרה וצפונית-מערבית לבית שמש, השייך למועצה אזורית מטה יהודה. היישוב הוקם בשנת 1948 על ידי עולים שברובם הגיעו מטורקיה והשאר מכורדיסטן, פרס, ומרוקו."

תשע"ה 2015

מורה מובילת תכנית, הילה פלדמן, מנחה תכנית, ענבל ברגב

מילון

טל שחר
טַל שַׁחַר הוא מושב הממוקם מזרחית לגדרה וצפונית-מערבית לבית שמש, השייך למועצה אזורית מטה יהודה. היישוב הוקם בשנת 1948 על ידי עולים שברובם הגיעו מטורקיה והשאר מכורדיסטן, פרס, ומרוקו.

ציטוטים

”הבחור רן שנשמע מאוד נחמד וסימפטי, כמובן שלימים הבחור הזה הינו בעלי. “

הקשר הרב דורי