מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אסתר חיים איתנת הרוח

אסתר חיים
אסתר חיים

נולדה בשנת 1950 בישראל, בעיר רחובות. הוריה של אסתר היו בני דודים ועלו לישראל בשנת 1948 עם בני משפחתם. אביה עבד ברכבת ישראל ואמה ניהלה את ביתו של רופא היישוב, שם בישלה וטיפלה בילדי המשפחה.

המשפחה עברה לגור בעיר לוד. אסתר למדה בבית הספר הממלכתי דתי "המאירי" והיתה תלמידה טובה. משפחתה ניהלה אורח חיים מסורתי-דתי. בגיל 22 התחתנה אסתר עם בעלה שעלה לארץ מעירק ונולדה להם בת יחידה.
בתחילה גרו בירושלים, אך כעבור זמן קצר עברו חזרה ללוד העיר שבה גדלה אסתר והיתה רגילה אליה, היה לה טוב בלוד.
לאסתר חמישה נכדים: אושרית בת 18, אתי בת 17, אביחי בן 13 (על שם בעלה שנפטר), מתן בן 11 ואגם בת 5. אסתר אוהבת את נכדיה מאד ויש לה קשר טוב אתם. אסתר עבדה חמש שנים בבית אבות "סיני" וטיפלה בקשישים בעיר רמלה. היא עברה לגור ביישוב נעלה ושם עבדה חמש שנים בגן ילדים כמבשלת. היא הקפידה לבשל ארוחות בריאות ומזינות לילדי הגן.
לפני כשלוש שנים עברה אסתר אירוע מוחי קשה. באותו בוקר היא התכוננה ללכת לעוד יום עבודה בגן אך לא הגיעה לעבודתה. בני משפחתה המסורים דאגו ויצאו לחפש אותה. השוטר שמצא אותה היה סבא של אחד הילדים בגן בו עבדה. אסתר אושפזה בבית חולים ושהתה שם שלושה שבועות. לאחר מכן היתה חודש וחצי בבית החולים השיקומי בית לווינשטיין. אסתר עדיין סובלת מכאבים ומתקשה בהליכה. אך רוחה איתנה ואיננה נכנעת למצבה. היא מגיעה בקביעות למועדון "גיל הזהב" ושמחה לפגוש את חברותיה. אסתר אוהבת לשיר ולעשות עבודות יצירה. היא מומחית לרִקְמת גובלנים ומאד זריזה בעבודתה ב"ה.
מסר לחיים: 1. להמשיך להיות בשמחה למרות המצב הקשה. 2. לשמור על קשר טוב עם הנכדים ושאר בני המשפחה. 3. לא להתלונן על כל דבר, לשמור על רוח טובה.

מילון

גיל הזהב
גיל מבוגר

ציטוטים

”מסר לחיים - לא להתלונן ולשמור על רוח טובה!“

הקשר הרב דורי