מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אסתר גידלה שבעה ילדים

פעילות משותפת לקבוצת הקשר הרב
אסתר, הבת והנכדה

נולדה בשנת 1926 בעיר הבירה אלג'יר שבאלג'יריה, שנשלטה באותה עת על-ידי צרפת. היהודים במדינה זכו אז ליחס מצוין ולא הופלו או נרדפו בשום צורה. כאשר בגרה אסתר והגיעה לגיל 18, היא החלה לעבוד באחד מבסיסי הצבא, שהיה ממקום בעיר הבירה.

תמונה 1
בהיותה בת 27, נישאה אסתר לגבר אלמן עם שלושה ילדים. אמנם בתחילה לא רצתה אסתר להינשא לאותו הגבר, אולם אביה, שחס על האלמן המטופל בילדים המליץ עליו מאוד ואף טען באוזניה, כי היא עושה מצווה גדולה בכל הנוגע ליתומים ואכן היא התרצתה ונישאה. אהבה גדולה צמחה בביתה – הילדים אהבו אותה מאוד והיא אהבה אותם ולא החסירה מהם דבר, על אף שלא הייתה אִמם הביולוגית.
לאחר חתונתם עברו בני הזוג עם שלושת הילדים לצרפת, שם הייתה לבעלה דירה ושם נולדו לאסתר ובעלה עוד ארבעה ילדים משותפים.
20 שנה התגוררה אסתר בצרפת, מגדלת שבעה ילדים, עד אשר קיבלה החלטה עם בעלה, לעלות לישראל.
בשנת 1970 הם עלו לישראל והתגוררו בעיר חיפה. אסתר שהייתה למעשה המפרנסת היחידה בבית, יצאה לעבוד בניקיון ומשק בית והיא זו שהצליחה 'להחזיק' את המשפחה יחד. יחד עם זאת, הקשיים הכלכליים היו רבים וקיום הבית דרש ממנה הרבה אלתור והוצאת יש מאין.
עד אשר גדלו ובגרו הילדים הוסיפה אסתר להתגורר בחיפה, אך משעזבו את הבית ועם החרפה במצבו הרפואי של בעלה, עברו השניים להתגורר ברמת גן.
שם, ברמת גן, נפטר בעלה של אסתר וזמן מה אחר כך, היא עברה להתגורר בישוב חשמונאים, ליד בתה ומשפחתה, שם היא מתגוררת עד היום.
תשע"ה 2015

מילון

אלמן
אדם שאשתו נפטרה

ציטוטים

”תמיד יש להיות בשמחה גם אם החיים קשים“

הקשר הרב דורי