מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אנרגיה פרטית משלי

לוחות סולאריים - אנרגייה משלי
אנרגיה משלי בבית שלי
לוחות סולאריים בבית שלי

תלמידי כתה ד' בבית הספר תל"י צפרירים בחדרה חקרו את מקורות האנרגיה ביישוב. התלמידים שוחחו עם ותיקים ביישוב במסגרת מפגשי תכנית הקשר הרב דורי, כדי להעמיק את מחקרם וכדי להבין את מקורות האנרגיה הזמינים בעיר. 
עפרי סלוצקין ובר סולומון ערכו ראיון עם יואב סלוצקין, שמשתמש באנרגיה ממקור פרטי. 
יואב מספר שהרעיון להתקנת לוחות סולאריים צץ בפרסומים ממשלתיים. הממשלה פרסמה ועודדה אנשים להשקיע במערכת הסולארית. יואב מספר כי לא נדרש שכנוע מיוחד כדי לעודד את משפחתו להשקיע במערכת. משפחתו אהבה את הרעיון, שמשלב יצירת אנרגיה ירוקה למשק בית כשיש תגמול הוגן בצידה.
 
יואב מספר: "בחנו את ההצעה וקיבלנו אותה. היתה התלבטות לגבי מערכות סולאריות מדגמים שונים. הייתי צריך לבחון מערכות שונות בעלויות שונות והספקים שונים, ולבחון את הסיכונים אם יש. תהליך ההתקנה חייב אישורים מקדימים שנמשכו כחצי שנה. התהליך היה מורכב ולא כל כך ידידותי. לאחר קבלת האישורים הנדרשים, החלה ההקמה שערכה כחודש ימים בערך".
יואב מספר כי הוא עוקב אחר תפקוד המערכת. מערכת הייצור מחוברת לאתר אינטרנט שבו הוא יכול לראות ולבחון בכל נקודת זמן את ייצור החשמל והתפוקה של כל פנל ופנל. 
"האם היית ממליץ לקנות את המערכת לשימוש ביתי?" התענינו עפרי ובר, ותשובתו של יואב הייתה: "כן, אבל הייתי ממליץ לבדוק את הכדאיות הכללית. כמו כן, חקרתי את הנושא ולכן ידעתי איך תיראה המערכת בסופו של דבר ומה יהיו השימושים שלה. המערכת משמשת אותי. את כל התושבים משרתת חברת חשמל כי אספקת החשמל מועברת לחברת חשמל שמפיצה לכלל הצרכנים."
 
תמונה 1
 
 
העשרה
"אנרגיה סולארית היא מקור של אנרגיה חלופית ומתחדשת שמקורה בקרינת השמש. מתקני אנרגיה סולארית ממירים את הקרינה האלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש לאנרגיה תרמית או לחשמל. עקב ההספק הגבוה של קרינת השמש על פני כדור הארץ יש לשיטה זו פוטנציאל להפוך למרכיב משמעותי בשוק האנרגיה העולמי". ויקיפדיה
 
תשע"ו, 2016

מילון

אנרגיה סולארית
אנרגיה סולארית היא מקור של אנרגיה חלופית ומתחדשת שמקורה בקרינת השמש. מתקני אנרגיה סולארית ממירים את הקרינה האלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש לאנרגיה תרמית או לחשמל. עקב ההספק הגבוה של קרינת השמש על פני כדור הארץ יש לשיטה זו פוטנציאל להפוך למרכיב משמעותי בשוק האנרגיה העולמי.

ציטוטים

”המערכת הסולארית משמשת אותי ואת כל התושבים“

הקשר הרב דורי