מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני ישראלי

סבא ואני בקשר הרב דורי
האופניים הראשונים שלי
תולדות חייו של אברהם גורדון

נולדתי בשנת 1940, בעיר בני ברק במשפחה חילונית. ואלה תולדות משפחתי:

אמי מרים נולדה בפולין ועלתה לישראל בגיל 7, בשנת 1925, עם דוד שלה ומשפחתו. אמי התיתמה בגיל מאוד צעיר מהוריה. סבא שלי נפטר בפולניה, בעיר מינץ מברק. אבי יחיאל נולד בישראל. סבי מצד אבי נפטר לפני שנולדתי וסבתי רבקה, שגם היא נולדה בישראל, ידעה רק את שפת היידיש וככה למדתי את השפה. גרנו בבית פרטי בבני ברק ובתקופת שלטון הבריטים. היה לנו בחצר הבית, סליק של נשק. באותה תקופה, אסור היה ליהודים להחזיק נשק והחביאו את הנשק בשטח חצר ביתנו. בהיותי בן שמונה, הוקמה מדינת ישראל. אני זוכר את יום ההכרזה, אנשים רקדו ברחובות והיתה שמחה רבה. כשהוקמה המדינה, פרצה מלחמת העצמאות ובחצר ביתנו חפרנו מקלט וכשהופעלה האזעקה, רצנו למקלט. אני זוכר את המטוסים של צבאות ערב, שהפציצו מפעל באזור מגוריי.

עד כיתה ח', למדתי בבית ספר בבני ברק. לאחר מכן, עברתי לתיכון, בגבעתיים. כשסיימתי את התיכון, שירתתי בצבא בחייל הקשר במשך 3 שנים וכשהשתחררתי התחלתי לעבוד בחברת ביטוח ובערבים למדתי באוניברסיטה.

כשהייתי בן 27 פרצה מלחמת ששת הימים. הייתי מגויס למילואים למשך שלושה חודשים והשתתפתי בכיבוש ירדן. אחרי הכיבוש הייתי במחנה ליד רמאלה. במלחמה הזאת, אחי השתתף בכיבוש ירושלים, נפצע ואושפז במשך כחודשיים, בבית חולים בירושלים.

זכור לי אירוע משמעותי במדינה. היה זה אירוע חגיגי, מרשים ומרגש! בהיותי בן 39, בשנת 1979, הגיע נשיא מצרים, אנואר סאדאת, לנאום בכנסת ישראל. ג'ימי קרטר נשיא ארה"ב, הגיע לארצנו ונחתם הסכם שלום עם מצרים.

בשנת 1970, התחתנתי עם אשתי, שושנה, ונולדו לנו 3 ילדים: דורון, דרור ומיכל.

כיום אנחנו סבא וסבתא ל-8 נכדים יש לנו ועוד 4 מאומצים.

אני חושב שיש לנו ארץ נהדרת. אני רוצה לזכות לראות את נכדיי נישאים.

 

(אריק איינשטיין – מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר)

הזוית האישית

ירדן: "הייתי רוצה לאחל לסבא שיהיה בריא. ולמדתי מהו "סליק".

אברהם: "אני מאחל לירדן שתגדל ותהיה סבתא ותעשה את פרויקט הקשר הרב דורי עם נכדיה".

מילון

סליק
מחבוא של נשק בתקופת הבריטים

ציטוטים

”אל תהיה צודק, תהיה חכם!“

הקשר הרב דורי