מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני חייב לשחק כדורגל

סבא רזיאל ומתן נבון
סבא רזיאל וביתו כרמית בטיול
בנעוריי שיחקתי כדורגל וזו הייתה אהבת חיי. נפצעתי בצבא , אבל אני לא מוותר לתחביב

אהבת חיי מגיל 13 הייתה התעסקות בכל ענפי הספורט. באופן מיוחד אהבתי לשחק כדורגל.
 
בתור נער שיחקתי במועדון השכונתי בשכונת "נחלאות" בעיר ירושלים. שיחקנו נגד מועדונים משכונות אחרות. נהניתי מכל רגע על המגרש. הרגשתי גאווה.
 
באחד הימים כשהייתי בן 13, פנה אלי מאמן הכדורגל של הפועל ירושלים וביקש שאשחק בקבוצת הנוער. שמחתי מאד וזה הוסיף לי בטחון עצמי רב. שיחקתי בקבוצה עד גיל 18 מועד גיוסי לצה"ל. המשחק נתן לי כלים לחיים, התבגרתי, למדתי לנצח ולהפסיד בכבוד. הכדורגל היה בדם שלי. נתתי שם את כל כולי.
 
בשנות הנעורים שיחקנו בליגת העל לנוער נגד קבוצות מכל הארץ. כבוד גדול לנער ירושלמי. בכל התקופה הזאת המשכתי לשחק גם במועדון של השכונה, כי רציתי להמשיך לשחק עם חברי הילדות שלי. שמו של  מאמן הכדורגל בהפועל ירושלים היה מרדכי כהן ז"ל, שמו של המאמן של מועדון השכונה היה דוד דווידוב, שיבדל לחיים ארוכים. הם העניקו לי המון ידע ורכשתי מהם הרבה כלים. כמובן, שמשפחתי וחברי שמחו מאוד באהבת הכדורגל שלי ותמכו בי לאורך כל הדרך.
 
ואז חל המפנה בחיי. בהיותי בן 23 פרצה מלחמת יום הכפור, גויסתי  לצה"ל להילחם כחייל מילואים בחיל השריון. במלחמה נפצעתי קשה ולא יכולתי להמשיך יותר לשחק בכדורגל. זאת היתה נקודת שבירה בשבילי. כשנולד בני עידו חזרתי מעט לשחק בגבול היכולת שלי. חדוות משחק הכדורגל נשארה לפעום בגופי, שיחקתי עם עידו בני וכיום אני ממשיך מעט לשחק עם הנכד שלי מתן.
כי בלי כדורגל אני לא יכול!
 
העשרה
נחלאות: "נחלאות הוא כינוי לגוש של שכונות ותיקות בלב ירושלים, שנבנו בין הרבע האחרון של המאה ה-19 לאמצע המאה ה-20. רוב השכונות מרוכזות בין הרחובות אגריפס ובצלאל, ומיעוטן מגיע עד רחוב יפו מכאן ושכונת בצלאל מכאן. רובן בנויות במתכונת שכונות החצר האופייניות לבנייה היהודית הקהילתית של אותה תקופה". ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

נחלאות
נחלאות הוא כינוי לגוש של שכונות ותיקות בלב ירושלים, שנבנו בין הרבע האחרון של המאה ה-19 לאמצע המאה ה-20. רוב השכונות מרוכזות בין הרחובות אגריפס ובצלאל, ומיעוטן מגיע עד רחוב יפו מכאן ושכונת בצלאל מכאן. רובן בנויות במתכונת שכונות החצר האופייניות לבנייה היהודית הקהילתית של אותה תקופה.

נקודת המפנה בחיי
אירוע, מקרה המחולל שינוי בגורלו ובעתידו של הגיבור.

ציטוטים

”המשחק נתן לי כלים לחיים, התבגרתי, למדתי לנצח ולהפסיד בכבוד. “

הקשר הרב דורי