מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי אריאלה ידידיה

אני וסבתי בתכנית הקשר הרב דורי
סבתי בחיל האויר
סבתי אריאלה מספרת על ילדותה בקריית חיים ועל דור ההמשך.

שמי אריאלה, מקור השם מהתנ"ך "המלאך הטוב אריאל".  שם משפחתי המקורי הוא אקרמן ושונה לידידיה אחרי הנישואים. גדלתי בקריית חיים.

אירוע מיוחד שזכור לי הוא חגיגת בת המצווה שלי, שהייתקיימה על סירה עם כל חבריי לכיתה.

למדתי בגן הילדים גאולה ואחרי שלושים שנה בתי כרמית למדה באותו גן. למדתי בבית ספר נתיבים וגם שלושת ילדי למדו באותו בית הספר. התיכון שלמדתי בו היה תיכון קריית חיים וגם בנותיי למדו באותו תיכון וכיום נכדיי לומדים באותו התיכון.

בצבא שירתתי בחיל האוויר, השירות היה מאוד מהנה ומאתגר.

אני, בתקופת השרות הצבאי בחיל האוויר

תמונה 1

לאחר השיחרור מצה"ל עבדתי בתיכון קריית חיים בתור רכזת בחינות בגרות במשך 49 שנים. יצאתי עם משפחתי לארצות הברית בשנת 1983 עד 1985 במסגרת לימודים ועבודה באוניברסיטה. ביתי היה בית מוזיקלי, אני, אחותי ואבי ניגנו באקורדיון ובכינור וכיום גם חלק מדור ההמשך מנגן בכלים שונים.

בעלי, סבא של אריאלה שרת בצבא כקצין בנח"ל מוצנח

תמונה 2

אני ובעלי הכרנו כשבעלי היה מדריך שלי לתנועת הנוער העובד והלומד כעבור כמה שנים נפגשנו בחוג לריקודי עם ונישאנו בשנת 1969 חתונתינו התקיימה בחיפה על הכרמל באולם מפואר.

בני ירון נולד בשנת 1970, בתי תימור נולדה בשנת 1972 ובתי כרמית נולדה בשנת 1974. יש לנו שלושה ילדים ושבעה נכדים. מפגשינו המשפחתיים מתקיימים בכל סוף שבוע בחגים ובחופשים.

תחביביי הם: טיולים, אומנות, יצירה ומוזיקה.

הזוית האישית

סבתא אריאלה: למדתי על נכדתי שהיא ילדה דעתנית ומוכשרת. אהבתי במפגשים את התקשורת הבין אישית ביני לבין נכדתי. אני זוכרת מהמפגשים את הסיפורים והחפצים שכל אחד הביא וסיפר. נהנתי מאוד מהמפגשים עם נכדתי.

אופיר: למדתי על סבתא שהיא מאוד אוהבת אותי. אני אהבתי במפגשים את הסיפורים והחפצים שכל אחד הביא וסיפר על עצמו. לא הייתי רוצה לשנות דבר, נהנתי מאוד.

מילון

קריית חיים
קריית חיים היא שכונה בפאתי חיפה, הממוקמת בלב הקריות שבעמק זבולון. הקריה נקראת על-שם חיים ארלוזורוב, שנרצח בתל אביב ב-1933. בשנת 2015 התגוררו בקריית חיים כ-30 אלף תושבים, שרובם המכריע היה ציבור חילוני ויקיפדיה

ציטוטים

”עד החתונה יעבור. “

”אין דבר העומד בפני הרצון.“

הקשר הרב דורי