מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שלי שרה רסלר מורה לאנגלית באוניברסיטה

משתתפי תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר
האוניברסיטה העברית בירושלים שם סבתא מלמדת (ויקיפדיה)
ריאיון עם סבתא שרה

שמי אייל אבגיל, משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתי שרה רסלר. סבתי, שרה נולדה בשנת 1939, לבית משפחת קרוטהמר בטבריה.

סבתא שרה נולדה בישראל בעיר טבריה. סבתא נשואה לפרופסור אריאל רסלר והיא אמא לארבע בנות.  לסבתא שלי יש עשרה נכדים ואני הנכד השמיני שלה.  סבתי נולדה בתאריך 26.61939.  שם משפחתה לפני הנישואין שלה היה קרוטהמר. במשפחה לסבתי שלושה אחים ואחות אחת. סבתי היא הבת הבכורה במשפחה.

סבתא שלי, היא מורה לאנגלית באוניברסיטה והיום כפנסיונרית של משרד החינו היא עדיין מלמדת אנגלית במכינה של האוניברסיטה העברית בירושלים, שם היא מתגוררת.

האוניברסיטה העברית בירושלים שם סבתא מלמדת (ויקיפדיה)

תמונה 1

סבתא סיפרה לי על המשחקים בילדותה: "בתקופתינו לא הייתה טכנולוגיה בכלל, היינו משחקים בחוץ, משחקי רחוב כמו קלאס. אני גדלתי עם דודים שלי והיינו משחקים ביחד. מזכרונות בית הוריה סבתא סיפרה שהיא חובבת מוצרי חלב בעיקר גבינה והאכל המסורתי האהוב עליה מבית הוריה הוא ה"גפילטע פיש" מאכל של דג מבושל "שעד היום אני מכינה אותו למשפחתי".

זכרון חווית ילדות

"אני ילדה בת שמונה, בחוץ בתקופת מלחמת השחרור. אני מחפשת את סבתי בכל מקום ושואלת את כולם היכן היא נמצאת? איש לא ראה אותה. אני עומדת על יד הכביש ומצפה מאוד לבואה ופתאום עוצר לידנו אוטובוס משוריין נגד כדורים שהיה מיועד להובלה של אנשים ומזון. המשוריין מגיע מרחוק ועוצר לידי. נפתחת הדלת ומתוך המשוריין יוצאת סבתי ואיתה דודה ואישתו ושבעת ילדיהם. התברר כי סבתי הלכה ברגל בזמן הקרב וביקשה ממפקד האזור לקבל את האוטובוס שיסיע אותם. שמחנו מאוד לקראתה והיא, סבתי סיפרה שהיא הלכה רק לעזור לבן שלה לצאת מהקרב"

חפץ שעובר מדור לדור

לסבתא שרה יש טבעת שנמצאת על ידה עד היום. על הטבעת רשום השם שרה ע"ש סבתא של סבתי מצד אבא שלה, שמעולם היא לא הכירה.

הזוית האישית

סבתא שרה: היום אני מרבה מאוד לשחות, ולרקוד ריקודי עם ולצייר וכמובן לבלות ולהנות מנכדי.

הספור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית חינוך כרמים.

מילון

האוניברסיטה העברית בירושלים
האוניברסיטה העברית בירושלים היא האוניברסיטה הראשונה שהוקמה בארץ ישראל (בשנת 1925) והמוסד האקדמי השני שנוסד בה (אחרי הטכניון). האוניברסיטה העברית הוציאה מתוכה אנשי שם בכל תחומי המחקר, לרבות פרופסורים ומדענים ידועים, ואף חתני פרסי נובל. ויקיפדיה

ציטוטים

”סבתא שלי, היא מורה לאנגלית באוניברסיטה“

הקשר הרב דורי