מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני וסבי באותו שם ניסון אברמוב

אני וסבי
סבא ניסון
קראו לי בשם ניסון אברמוב על שם סבי

סבי ניסון אברמוב , מספר לי על ילדותו ועל סבא רבא שלי

"סבי נולד בשנת 1938 כבן בכור למשפחת אברמוב בעיר דרבנט שעל ספת הים הכספי בקווקז ברית המועצות לשעבר.

הוא גדל עם שני אחים קטנים בתקופת מלחמת העולם השנייה. ההורים שלו עבדו בעבודות פשוטות ואמו לא ידעה כלל לקרוא ולכתוב. הם חיו ביחד בבית של משפחת אחותה של אמו. בגיל שש הוא התחיל לעזור קצת להורים ועבד קצת בשוק.

לאחר המלחמה הוא עזר לגדל את שני האחים הקטנים. למרבה הצער כשהאח האמצעי היה בן שבע, במשחק ילדים קיבל מכה בראש ואחרי שבוע בגלל זיהום הוא נפטר הם נשארו שניים.

סבי, אחרי המלחמה התחיל ללמוד. הוא התאמץ והשקיע מאוד בלימודיו, אבל זה לא כל כך התאפשר, כי בזמן שלטונו של סטלין הכניסו הרבה אנשים לכלא. גם את אביו של סבא ניסון, הסבא רבא שלי, הכניסו לכלא. סבא רבא נאסר בטענה שהוא גנב כספים מהמדינה.האירועים גרמו לכך שסבי לא יכול היה להשקיע את כל זמנו בלימודים, למרות הכל סבא ניסון ואחיו הקטן שמשון למדו והצליחו, סבא ניסון נהיה מהנדס ושמשון היה למוזיקאי מוצלח.

ולאחר 7 שנים בהם סבא רבא היה בכלא, סבא ניסון ואמו נסעו לקחת את אביו  שהשתחרר מהכלא. הוא קיבל שחרור, כי הוא חלה במחלה סופנית, אז אפשרו לו לחזור הביתה ואכן אחרי חצי שנה הוא נפטר.

סבא ניסון ושמשון, שני האחים, היו שחיינים וספורטאים מאוד טובים. סבי היה תמיד עוזר לכל הקרובים והחברים למרות שלא היה עשיר. הוא תמיד היה האחראי והיה מנחה כל אירוע (היה מסמר הערב).

הם חלמו לעלות לארץ ישראל כי תמיד שמעו ושמרו על המסורת היהודית למרות הכל. אחרי נפילת ברית המועצות נפתחו השערים ליהודים. במרץ שנת 1991 אבא שלי עלה לישראל לבד וחי בקיבוץ ולמד באוניברסיטה. בנובמבר 1991 כל המשפחה שלו עלתה לארץ וכך התאחדה המשפחה. סבי לא יכל לעבוד בגלל גילו המבוגר והמחלה הקשה וזה מאוד העציב אותו שהוא אינו מסוגל לפרנס את משפחתו.                                             

סבא ניסון נפטר ממחלת סכרת בגיל צעיר בן 59 היה בלבד, בשנת 1998. הוא מת בידיעה שבבטן של אמי יש בן שהוא מאוד רצה על מנת לתת לו את שמו. במקום בן, נולדה אחותי, הבת.". 

מילון

מסמר הערב
בן אדם שתמיד במרכז האירועים

ציטוטים

”התקווה מתה אחרונה“

הקשר הרב דורי