מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני וסבא עקיבא

סבא ואני
סבא וההורים שלו, יעקב ופנינה
ראיון עם סבא עקיבא

קורן חזן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי עקיבא לכר. סבא שלי נולד בתאריך 13.9.1953. בירושלים. סבי בן 64 והשנה יהיה בן 65.

לסבא יש אח אחד שקוראים לו שלמה ולאביו קוראים יעקב ולאמו קוראים פנינה. שהם הסבא רבא וסבתא רבתא שלי.

ההורים של סבא עקיבא, יעקב ופנינה, עם סבא בילדותו

תמונה 1

מילדותו סבא מספר על החברים שלו ועל המשחקים ששיחק כילד הם  שיחקו במיוחד ב – 5 אבנים, קלאס וגומי. סבא אהב את האוכל מבית אמא ובמיוחד המאכלים האהובים עליו הם המאכל המסורתי "קובה" וסטקים.

מנעוריו סבא זוכר במיוחד את חווית מלחמת ששת הימים, אז היה נער. במפגשים סבא סיפר לי על השרות הצבאי שלו. סבי שרת בצבא והשתתף במלחמת יום כיפורים. לאחר השרות הצבאי, סבא התחתן עם לאה בתאריך 29-09-1979. יחד בנו משפחה. לסבא עקיבא יש שמונה נכדים וארבעה ילדים.

בבית סבא סיפר שהם שומרים את ה"מכתש והעלי" ומפות שולחן רקומות. אלו חפצים שעברו במשפחה מדור לדור והם המזכרות מההורים.

הזוית האישית

קורן חזן: אהבתי ללמוד על סבא ולהכיר אותו ולשמוע ממנו על ילדותו ועל תקופת נעוריו. היום סבי אוהב לעשות ספורט ולבלות עם המשפחה.

אני וסבא בבית הספר שלי

תמונה 2

מילון

מכתש ועלי
עֱלִי ומכתש הם כלים המשמשים לטחינה, כתישה או מעיכה וערבוב של אבקות ומשחות. העלי הוא מוט כבד שצורתו מעין אלה, והמכתש הוא כלי קיבול שצורתו מזכירה קערה. באופן מסורתי, כלים אלו עשויים עץ קשיח, שיש, חומר, או נחושת. אופן השימוש בכלים הוא הנחת החומר המועד לכתישה במכתש והכאתו באמצעות העלי. השימושים של המכתש והעלי מגוונים, החל מהכנת פסטו מסורתי במטבח הביתי, הכנת תרופות ברפואה ועד טחינה וערבוב אבקות במינונים מדויקים בכימיה. ויקיפדיה

ציטוטים

”אלו חפצים שעברו במשפחה מדור לדור והם המזכרות מההורים.“

הקשר הרב דורי