מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני והאמנות שלי

אורית ואנג'לינה
אורית בילדותה
דרכי באמנות

ילדותי

שמי אורית שדה, נולדתי בברית המועצות בעשירי לינואר 1944. נולדתי בשם קלארה. כאשר הגעתי לקיבוץ חצור החליפו לי את השם לאורית. אני מאוד אוהבת את השם אורית.

במלחמת העולם השנייה, כאשר בפולין הגרמנים סגרו את היהודים בגטאות, ההורים שלי, כל אחד לחוד, ברחו לרוסיה ושם הם הכירו אחד את השנייה. הורי הכירו בעיר מגניטוגורסק בהרי אורל שברוסיה  לאחר זמן הם התחתנו ושם אני נולדתי. כשהייתי בת שנתיים וחצי חזרתי עם הורי לפולין לעיר וואלבז'יך ושם נולד אחי מוטי.

תמונה 1

כעבור כמה שנים עברנו לעיר גדולה וורוצלאב. בוורוצלאב סיימתי  את בית הספר היסודי בתור תלמידה מצטיינת.  בשנת 1957 עלינו לארץ ומיד הצטרפתי לקבוצת איילה בקיבוץ חצור בתור ילדת חוץ. בכיתה היינו חמישה ילדים מפולין והקליטה הייתה די קלה כי כולנו היינו תלמידים טובים. הפסקנו לגמרי לדבר פולנית ומהר מאוד למדנו עברית.

בצבא שרתתי שלושה חודשים ובתוכם חודשים וחצי עם רגל שבורה. לכן החלטתי להשתחרר ולהתחתן עם בעלי ציון, אנו נשואים  56 שנים ועוד היד נטויה. כיום לי ולבעלי ציון יש חמישה בנים מקסימים ובן נוסף מאומץ.

אהבתי לציור

תמיד אהבתי לצייר ולעבוד בידיים, עסקתי בהרבה מלאכות יד כמו ציור על חלוקי נחל, עבודות בפימו, סריגה דקורטיבית, ציור על משי, פיסול בירקות, קרמיקה, רקמה ועוד. כעשר שנים עסקתי בתקשורת קהילתית בקיבוץ וזה כלל סרטים בוידאו. מאז שאני בקיבוץ עבדתי בהרבה מקומות מילאתי הרבה תפקידים חשובים בעבודה ובחברה.

עכשיו כשאני גמלאית אני מתנדבת בבית ספר, בפעילות עם גמלאים בקיבוצים, מציירת, לומדת פסנתר, אוהבת לשיר ולארח, משתתפת בחוגים שונים וגם בחדר כושר והכי חשוב מטפלת בהמון נכדים.

התחלתי לצייר לפני 30 שנה.

בשבע השנים האחרונות אני משתייכת לאגודת אמני אשדוד ומופיעה בהרבה תערוכות קבוצתיות.

תמונה 2
תמונה 3

תמונה 4
הציור מוצג בתערוכת "אור גדול" בבית אריה קלנג: "ביני לבין עצמי סובב אור קטן עגול ומתוכי בוקע אור גדול"

תמונה 5
תמונה 6

קישור לסיפור של אורית שדה – https://www.ravdori.co.il/stories/מהרי-אורל-לקיבוץ-חצור

הזוית האישית

אנג'לינה – הרגשתי בעבודה קשר טוב ביני לבן אורית שדה היה בינינו חיבור טוב הן מבחינת הקשר והן מבחינת העובדה שאנו אוהבות אומנות.

אורית – למעשה הצטרפתי לפרויקט הזה ממש ברגע האחרון ומצאתי ילדה נחמדה מאוד שאפילו קצת דומה לי ונראית כמו נכדה שלי. אבל לא רק ויזואלית אלא גם יש לנו אותם שטחי התעניינות

מילון

פימו
סוג של חומר פולימרי המיועד לעיצוב

ציטוטים

”תמיד אהבתי לצייר ולעבוד בידיים, תמיד עסקתי בהרבה מלאכות יד“

הקשר הרב דורי