מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אמי באולימפיאדה מוסקבה 1980

אחי, אני ואמי
בובת הדב המחייך
האולימפיאדה מוסקבה 1980

כאשר אמי הייתה ילדה קטנה בשנת 1980 נערכה האולימפיאדה בעיר מוסקבה (בירת ברית המועצות) והתקיימה באצטדיון לוז'ניקי. האולימפיאדה התחילה ב 19ביולי 1980 והסתימה ב 3 באוגוסט 1980. באולימפיאדה זו השתתפו ספורטאים מצטיינים מ – 80 מדינות וביניהם: אוסטרליה, איטליה, בלגיה, בריטניה,דנמרק, הולנד, ספרד, צרפת ושווייץ.

זאת היתה הפעם הראשונה שאמי יכלה לראות את האולימפיאדה במציאות ולא דרך מסך הטלוויזיה, אמי התרגשה עד מאוד וביקשה ללכת לראות את התחרויות באולימפיאדה והוריה הסכימו.

אמי עודדה בחור שקראו לו ניקולאי אנדריאנוב, הוא היה מתחרה בענף ההתעמלות, באותה אולימפיאדה הוא זכה בחמישה מדליות אולימפיות מאותה אולימפיאדה, שתי מדליות זהב, שתי מדליות כסף ומדליית ארד. ניקולאי הוכתר כאלוף אולימפי, אלוף עולם ואלוף אירופה.

המפגש באירוע כזה בין העמים שונים היה חוויה מיוחדת, שונה ולא מוכרת לאמי כי אמי היתה קטנה והיא היתה רגילה לאנשים, שפה והתרבות שהיא מכירה ופתאום לראות אנשים שהיא לא רגילה אליהם ולשפה אחרת היה קצת מוזר ולא שגרתי.

הסמל של האולימפיאדה הייתה בובת דב מחייך. בטקס הסיום של האולימפיאדה הייתה בובת הדב המחייך, בלון הליום ענק , כאשר המשחקים האולימפיים נגמרו העיפו את הבובה באוויר וכולם התרגשו מאוד. אמי וילדים אחרים מיררו בבכי כיוון שאהבו מאוד את הבובה וסרבו להיפרד.

תמונה 1

אולימפיאדת מוסקבה (1980) – ויקיפדיה

"אולימפיאדת מוסקבה (1980) היא האולימפיאדה ה-22 בעת החדשה. היא נערכה בין ה-19 ביולי ל-3 באוגוסט 1980 במוסקבה, בירת ברית המועצות. במשחקים השתתפו 5,179 ספורטאים מ-80 מדינות בלבד. זאת, בשל החרם שהובילה ארצות הברית על המשחקים, במחאה על פלישת ברית המועצות לאפגניסטן. לחרם הצטרפו עשרות מדינות נוספות מבנות בריתה, ובסך הכל נעדרו מהמשחקים 65 מדינות".

הזוית האישית

סיפורה של פאולינה קורזינר על אולימפיאדת מוסקבה (1980).

מילון

אולימפיאדת מוסקבה (1980)
אולימפיאדת מוסקבה (1980) היא האולימפיאדה ה-22 בעת החדשה. היא נערכה בין ה-19 ביולי ל-3 באוגוסט 1980 במוסקבה, בירת ברית המועצות. במשחקים השתתפו 5,179 ספורטאים מ-80 מדינות בלבד. זאת, בשל החרם שהובילה ארצות הברית על המשחקים, במחאה על פלישת ברית המועצות לאפגניסטן. לחרם הצטרפו עשרות מדינות נוספות מבנות בריתה.

ציטוטים

”זאת היתה הפעם הראשונה שאמי יכלה לראות את האולימפיאדה במציאות“

הקשר הרב דורי